En bra alltiallorygga

Är det någon som har ett bra tips på en alltialloryggsäck runt 35-45 l? Jag är så trött på att inte ha en bra mellanryggsäck, som kan hänga med såväl till skola, träning som ut i dagsturer i naturen. Det kluriga är ju att jag vill ha en bra (som sitter bra för ryggen) men inte för dyr (vill vi inte alla? :).

Har kollat lite på Haglöfs, men finns det inte annat?
 
North Face Gompa

En ryggsäck som jag inte har någon personlig erfarenhet av men som jag fick rekomenderat å det kraftigaste av en försäljare på Friluftsbolaget i stockholm. Gompa är lätt. Max ett och ett halvt kilo, rymmer 42 "amerikanska" liter. Tydligen mer än svenska. Den satt åtminstone som gjuten på min rygg. verkligen suverän passform. Platt, låg tyngdpunkt. Är antagligen tänkt för klättring men passar för långfärdsskridsko, utförsåkning, turåkning mm. Kostar drygt tusen kr.
 
bara att välja.....

Finns en del bra ryggsäckar du kan välja emellan....

Berghaus Munro 35l 1045:- (www.recon.se)
Norröna Besshö 40l 1300:- (www.norrona.no)
Norröna Combat Pack 35l 1450:- (www.norrona.no)
Klättermusen Ratatosk 30l 1200:- (www.klattermusen.se)
Klättermusen Gugner 40l 2100:- (www.klattermusen.se)

Arcteryx är oxå mycket bra säckar men ligger i intervallet 2000:- och över......

hoppas att du har fått lite uppslag...

MvH

Mikael
 
Instämmer

En bra säck med flera fickor och lätt. Möjligtvis komplettrar man med ett litet regnskydd

Mvh/Björn
 
Norröna versting

Är helnöjd med min lilla/mellansäck Norröna versting på 35 liter. Sitter ljuvligt oberoende av aktivitet, mycket funktionell. Lätt att spänna in då relativt tom, och ändå väldigt stor för sina 35 l. Värd att pröva! Men dyr...

hälsn My
 
Instämmer om Dovre

Ser att mitt svar gick iväg "väl" snabbt. Det är Lundhags Dovre jag kommenterar.

Instämmer
En bra säck med flera fickor och lätt. Möjligtvis kompletterar man med ett litet regnskydd

Mvh/Björn
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.