Recensionsbanken

Hejsan,

Tycker att nivån recensionsbanken har sjunkt på sistone. Vet inte hur många recensioner som är inlagda på Haglöfs logotype. För det första så passar det bättre att diskutera en sådan sak i forumen eftersom smaken är ju som bekant olika vad som är snyggt. Dessutom trodde jag funktion var viktigare än utseende, men tydligen inte.

Sen så borde man ju faktiskt ha haft sin nya pryl ett tag och testat den i de flesta situationer innan man ger ett omdöme. Generellt sett brukar iaf jag vara väldigt lycklig över en ny pryl just när jag köpt den. Men efter ett tag börjar man inse bristerna. Jag var t.ex. lyrisk över min gor-tex jacka det första halvåret, men därefter började jag inse att allt inte var jättebäst. Fast man kan ju förstås inte vänta för länge med att recensera eftersom tillverkarna förbättrar sina prylar med jämna mellanrum. T.ex. så finns inte min jacka att köpa längre.

Vem vet, kanske folk inte vågar recensera sina prylar p.g.a. rädsla av att bli påhoppade av anti-prylmupparna.

Men det finns förstås många som gör väldigt bra recensioner också. Även om jag i de flesta fall inte behöver prylen ifråga så är det ändå intressant att läsa en intelligent recension.

/Jonas U
 
Produkter som blir rätt ....

Det är alltid svårt att ge en bra beskrivning om en produkt eftersom det oftast är en väldigt personlig bedömning, men enligt mig är alla omdömen bra om man tar sig tid att läsa igenom dom.
Reagerade lite tex på din recession av dina Gripon stavar. Du inleder din recession med att säga att du troligen använder dina stavar till något de ej är ämnade för ( Som turskidåkning med snabbstakning )och då kan man fråga sig om det är rätt att ge en stav ett under betyg vilket ju en två är. Jag menar hade jag recenserat en Lättvikts racer cykel och sagt att den inte fungerade särskilt bra på min favorit runda i skogen och där igenom gett den en två så kan man fråga sig om jag ger en bra bild av produktens kvaliteter.
Ursäkta mig om jämförelsen blev lite mer vid än skillnaden mellan tur stavar och toppturs stavar men jag ville bara belysa en punkt om att man inte kan ge produkter ett betyg om man inte använder dem i de situationer de är ämnade för !

 
Svar

Att det är topptursstavar är väl inget de marknadsförs som. Det var bara ett konstaterande från min sida. Jag var skeptisk redan i butiken till dem, men expediten övertygade mig att de skulle fungera, trots att jag uttryckligen sa att jag skulle ha dem till turskidor. Dessutom så fick jag bra rabatt på dem.

Jag tycker ändå att jag har rätt att ge en dålig recension trots att användningsområdet inte är helt korrekt. Om inte en varning för andra turåkare som kanske kan lockas av teleskopstavar.

Jag träffade i påskas t.ex. ett par finländare med plastpjäxor som skulle gå på tur. De är väl också mest designade för utförsåkning.

/Jonas U
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.