Dyra glaögon!

Är det värt pengarna att köpa ett par dyra Oakley eller Bollé solglasögon?

Jag är i valet och kvalet. Ska jag köpa ett par dyra märkesglasögon som jag måste vara jätterädd om eller kan jag klara mig med ett par för 149?! Jag är uppe i snön kanske några veckor om året - kommer mina ögon förstöras om jag inte har de dyraste? :)

Är det någon som är lite hemma på hur pris och kvalitet följer varandra?

De dyra kanske kommer gå sönder under första åket i alla fall...
 
Undersökning

Har sett någon undesökning i Aftonbladet där det var förvånandsvärt lika mellan billiga och dyra solglasögon vad gällar UV-skydd och även skyddet mot solskenet. Vet inte hur tillförlitlig undersökning. Kommer bara ihåg att det var i höstas någongång som undersökning publicerades.

/Mattias
 
Dyra glasögon

Om det enda krav du har på dina glasögon är om de har 100% UV-skydd så duger billiga lika väl som dyra. Tänker du dessutom gå omkring och vara rädd att de går sönder så kanske ett par billiga är vad du vill ha.

Men det finns ju andra saker som aerodynamik, hållbarhet, passform, immskydd, vikt, repskydd, utbytbara glas o.s.v.
T.ex. en sak som jag gillar är utbytbara glas. Gula, bruna eller röda linser passar ju bäst i olika sammanhang.

/Jonas U
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
P.D Bara dyra GPSer ? Utrustning allmänt 7
apport Dyra knivar! Utrustning allmänt 297

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.