Spara ca.900:-

Ett tipps!

Köp inte Meindl i sverige, köp dem från tyskland(www.globetrotter.de).
Man ska inte gynna svenska handlare som tar svinaktigt betalt...Ett par Island pro kostar i sverige 2400:-
På globetrotter kostar de ca.1500:- och damversionen lite mindre ändå. Visst är det sjukt!
Fraktkostnaden är ca.100:- men slår man sig ihop några stycken blir det inte mycket. Att reklamera kängor direkt till tillverkaren är inga problem har jag hört.
Så in och testa dem i svensk butik, men beställ dem inte där.
Lycka till!
 
Håller med...

Jag håller med fullständigt. Jag provade först ett par Meindl Taiga i Sverige för att vara säker på rätt stl. Därefter beställde jag snabbt och smidigt från http://www.globetrotter.de. Via mail fick jag först veta att de inte hade just Taiga men att de kunde ta in den modellen. Där jag bor var dyraste priset ca 2300:- och det billigaste 2000:-, i Tyskland fick jag ge ca 1400:-och fick dem då levererade till dörren (efter bara åtta dagar från det att jag la beställningen) utan extra kostnad.

Så kolla storleken i Sverige men beställ från Tyskland.
 
...det blir också roligare om man i den svenska butiken säger att man "bara" provar skorna... bara för att sedan beställa dem på nätet! Testa!?

;-)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.