Diabetiker och extremt aktiv

Att vara diabetiker och aktiv är inte svårt. Täta kontroller av sitt blodsocker tillsammans med en känsla för när det känns rätt brukar fungera för mig. Att jag alltid har reservmat med mig och planerar färden så att jag kan äta under rörelse gör att jag slipper besvära mina kamrater med att stanna hela tiden.
T.ex. att lägga en del mat, blosockermätare och så i kajaken vid fötterna så man slipper genomföra hela proceduren med att gå iland någonstans.

Resultatet blir ju oftast att jag är mycket piggare än alla andra när raststället ligger långt borta och alla blir mer och mer trötta av blodsockerbrist.

Skriver gärna mer någon annan gång.

Martin
 
Inte diabetiker...

utan hypoglykemiker (eller vad det nu kan tänkas heta på svenska). Det innebär i alla fall att jag måste hålla ett öga på blodsockret eftersom jag blir rätt grönsakslik om det sjunker för mycket. Precis som Carpe Diem, ser jag alltid till att ha med mej extra mat när jag är ute. Energy bars är jättebra till det, eftersom de håller sej och ger förnyad energi utan att blodsockret skjuter i höjden. Tyvärr är de lite svåra att få tag i här i England.

Vad som är lite störande är att en del människor verkar tycka att det är fusk att äta lite och ofta. Det är som om det vore en uthållighetstävling för dem. Fast det kanske inte är så konstigt med tanke på vilket stört förhållande till mat vårt samhälle har.
--Mjausson
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tusenkonstnar IceBreaker med extremt smala ärmar Utrustning allmänt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.