Gissa position

3/8 är nog från väständen av Teusajaure mot sydöst

Riktigt.
Den här dalen tycker jag är en av de absolut vackraste platserna i svensk fjällvärd. Jag låg ganska långt upp på sluttningen norr om väständan av sjön och fick ett fantastiskt ljusspel efter att det regnat en stund på eftermiddagen och solen sedan bröt fram fläckvis över dalen. På morgonen dagen efter låg det lätta molnslöjor över delar av sjön samtidigt som solen avslöjade allt mer allteftersom den kom åt mer och mer av dalen.

7 aug-bilden måste visa Paittasjärvi från väster, dvs taget nånstans kring Darfaloalgi den också. Stannade du två nätter på samma plats?

Visst är det Paittasjärvi, men dock taget några kilometer längre österut precis norr om Garmasbakti. Jag hade gjort en hyfsat tuff dagsmarsch dagen innan och tyckte att det var skönt att avsluta i lite lugnare tempo och kunna gå ner till Nikka och duscha mm i lung och ro före hemfärd nästa dag.

/Pär
 

clindh

Forumvärd
Ang bilders bredd

Info: om ni länkar in externa bilder, se till att de håller sig inom 640 pixels bredd (som Stellans) tack - annars sticker de ut i kanten och det ser hemskt ut. (Jag har nu satt "max-width" i CSS:en så nu ser det ok ut på Firefox och IE7, men IE6 grejar inte detta).

(Observera att det nu också går att bifoga en bild i inlägget, så ni behöver inte ha den på annat ställe)
 
Info: om ni länkar in externa bilder, se till att de håller sig inom 640 pixels bredd (som Stellans) tack - annars sticker de ut i kanten och det ser hemskt ut. (Jag har nu satt "max-width" i CSS:en så nu ser det ok ut på Firefox och IE7, men IE6 grejar inte detta).

(Observera att det nu också går att bifoga en bild i inlägget, så ni behöver inte ha den på annat ställe)
Vad är meningen med en maxstorlek på 300K _och_ en maxbredd på 640 pixlar för bifogade bilder när det ändå bara visas miniatyrer i själva meddelandet?
 
Jag tycker det ser ut som resterna efter Amon Sûl högst uppe på Väderklint. :)

Är det inte mer vegetation där? Efter att ha läst om Stellans äventyr så skulle det ju å andra sidan knappast förvåna om han lyckats hitta dit också...

Ser ut som Staika ifrån Tarradalen. (Var där i förra veckan!)
/Elsa

Tänkte också på Tarradalen, men lyckades inte riktigt få det att passa in. När du säger Staika så faller dock bitarna på plats. Bilden måste vara tagen från strax väster om Njunjestugan va?

Vad gäller min bildsvit med tältplatser, så kommer resten av svaren här:
http://www.paerl.homeip.net/0707fjall/karta.jpg

/Pär
 
Info: om ni länkar in externa bilder, se till att de håller sig inom 640 pixels bredd (som Stellans) tack - annars sticker de ut i kanten och det ser hemskt ut. (Jag har nu satt "max-width" i CSS:en så nu ser det ok ut på Firefox och IE7, men IE6 grejar inte detta).

(Observera att det nu också går att bifoga en bild i inlägget, så ni behöver inte ha den på annat ställe)

Funkar 640 i bredd även om bilden kommer med i en citatruta?

/Pär
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...