Uteglada familjer i/runt Uppsala?

Hej!
Efter några år i Norge har jag nu flyttat tillbaks till Uppsala tillsammans med man och son på 1,5 år. Vi är glada att vara ute i naturen, både små korta utflykter till lite längre äventyr och har precis börjat utforska områdena i närområdet.

Det hade varit väldigt kul att träffa andra familjer och göra utflykter tillsammans. Någon som är sugen? :)

/Camilla
 
Hej!
Har ni hittat några familjer att gå på äventyr med? :)

Jag blev så glad när jag läste ditt upprop, tills jag kom på att jag ju faktiskt inte bor i Uppsala längre. Men finns ju många fina ställen i trakten att göra utflykter till.

Hälsningar C
 
Hej Camilla! Vi bor i Stockholm men är ute mycket, i helgen sov vi i Lunsen och tidigare i Florarna så vi rör oss gärna åt uppsala. Mina pojkar är 10 och 1. Nästa tur hoppas jag blir till Färnebofjärden, ska finns fina öppna stugor där!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Är Lunsentorpet fortfarande öppet att sova i för alla? Hur är vattnet i pumpen nu för tiden? Har inte varit där på 20 år, men nu blev jag sugen på en tur nästa häng vi är hemmavid.
 
Torpet är öppet, vattnet i brunnen är bra. Det är sällan man är ensam där, oavsett årstid. Det finns tre grillplatser, ett rejält vindskydd och gott om ved i vedboden.
I somras var torpet fullbelagt, vår familj och en ensamvandrare tältade och ett gäng som i vindskyddet. Kändes som om man var på scoutläger ungefär... Inte riktigt det vi var ute efter. Vi tältade där ett par veckor tidigare också (tränade lite med barnen inför fjällvandring), då var det bara vi och några ungdomar (de sov i stugan).
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...