Utsiktstornet på Tornberget

Stämmer bra det. Var färdigt redan mitten av April när jag vandrade förbi även om den officiella invigningen var för bara några veckor sedan.
Riktigt fin utsikt över trädtopparna och inget för folk med höjdskräck....
Synd bara att de inte byggde tornet på just högsta platsen (där det gamla tornet stod) även om jag förstår att det hade varit svårt att få plats med det stora tornet.

//lasse
 

Bilagor

  • 20180415_132726_resized.jpg
    20180415_132726_resized.jpg
    222.9 KB · Visningar: 609
  • 20180415_132919_resized.jpg
    20180415_132919_resized.jpg
    60.3 KB · Visningar: 600
Det är ett rejält torn, fantastisk utsikt och omgivningar nästan i klass med tyresta fast mkt mindre folk. Rekommenderas! Har varit där ett par gånger sen tornet kom på plats.
 
Väl värt en utflykt. Man kan parkera vid Tornberga gård vilket är närmast (bara plats för ett par bilar).

Eller om man vill gå från A till B kan man t ex ta SL-buss 848 från Västerhaninge till Västra skolan och via Sörmlandsleden ta sig till Tornberget och vidare mot norr förbi Paradiset till Bruket på Ådravägen för att ta buss 709 mot Huddinge station.

Ta med kikare. Man ser bl a stadshuset i Stocholm, Utö en massa fin skog i Hanveden.

Thure
 
Ska jag vara ärlig så vet jag inte :) Men det är fotat åt NO eller möjligen NNO. OBS att det finns en trädtopp som sticker upp också som kanske kan misstas för en byggnad om man inte zoomar in ordentligt.

/lasse
 

Bilagor

  • 20180415_132919.jpg
    20180415_132919.jpg
    85.9 KB · Visningar: 394
Kanske var det trädtoppen. Så där tydligt kan man inte se om man förstorar ned nedskalade bilden. Det blir bara blurr.

Verkar vara ett häftigt område ivf.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...