Visa turer i Kartan?

Det kanske är en gammal diskussion, men jag hittar inget vid en snabb sökning i alla fall;

vore inte Kartan betydligt mera användbar vad gäller turer om den kunde rita ut hela sträckan på flera turer samtidigt, och inte bara startpunkterna? Det vore ju kalas t.ex. när man söker inspiration eller letar efter någon med erfarenhet av en viss sträcka! Som det nu är så måste man ju klicka igenom hundratals (?) turer med startpunkter i Kvikkjokk, Kebnats, Suorva, Ritsem osv om man letar efter något i Sarek, och man får ingen överblick alls?

Eller är det bara jag som inte fattar hur det funkar?
 

clindh

Forumvärd
Jo det vore snyggt. Tyvärr är det tekniskt klurigt, då varje spår är massor av punkter och tynger ner ens webbläsare när det skall visas. Jag har labbat lite med det men fick ingen bra fart i det hela.

Men det har hänt en del runt Google Maps API på senare tid, en ny slimmare version finns som kanske förbättrat hanteringen runt detta. Skall kika vid tillfälle.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...