• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Skridskoåkare i Uppsala/Stockholm?

Hej!
Jag undrar om det är någon som brinner för att skrinna men saknar eller vill ha mer sällskap. Då följer jag gärna med! Det är alltid bra att känna många så att det alltid finns någon att åka med när isen ligger blank och solen strålar.
Nu i helgen ska det tydligen bli fint....

Hör av er.

Hälsningar Johanna
 
Fjällnora

Hej!
Hur är det med Fjällnora. Är det åkbart?
Det kliar i benen för en tur. Men jag vill helst åka på "säkra" isar. Bada har jag ingen lust med även om jag har det med i beräkningen - alltid.

Ingvar
 
Isar

Fjällnora är åkbart med stadiga isar. Sunden mellan sjöarna får man se upp med! Dock är det ju gammal snö på dom isarna. Vill man ha lite mer jungfrulig is nu till helgen kan man kontakta några av följande:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=16773
Där finner man också KUS (kunskap, utrustning, sällskap), väsentligt för säker skridskoåkning på dom finaste isarna! Lägg märke till att hemsidor och telefonsvarare i allmänhet uppdateras fredag-lördag kvällar, eftersom allt detta är färskvara.
\C
 
trehörningen är helt ok

det drygt tar en timme runt ungefär..
bra motion och mycket folk -> dvs ganska säkert att åka där de plogar....

är ofta där och åker

:)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...