Kläder Material och modeller

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-09-18, 13:19
andreaseidhagen andreaseidhagen är inte uppkopplad

Begagnade vandringskängor - 1 lager

Tittar just nu på 1-lager kängor (Lundhags Forest 2) men är lite osäker på att köpa begagnat pga hur skon anpassar sig efter man gått in den. Jag har bara haft 3 lager tidigare och de köpte jag nya.

Om jag testat ett par nya i butik som känns bra och köper samma modell begagnade, finns det stor risk för att de känns annorlunda eftersom föregående ägare har gått in dom och de formats efter dennes fot?

Allmäna tankar om att köpa vandringskängor begagnat?

Tacksam för tips
Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 17:34
HansBertil HansBertil är inte uppkopplad

Anledningar till att inte köpa begagnade skor är väl bl a att skon har format sig efter förra ägarens fot samt att de kan vara snedgångna, igen efter förra ägarens bengeometri. När det kommer till enlagerslängor är den första anledningen inget uppenbart problem. Enlagerskängor har ju inte någon direkt passform att anpassa. Passformen sitter snarare i lagren med strumpor som behövs. Alltså, om de inte är snedgångna hade jag inte tvekat att köpa begagnat.
Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 18:38
andreaseidhagen andreaseidhagen är inte uppkopplad

Tack för bra svar, då kommer jag nog chansa. I slutändan känns det som jag får bättre skor för min begränsade budget då.
Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 19:16
G.Kraft G.Kraft är inte uppkopplad

Den som säljer en sådan känga har ofta köpt fel storlek eller liknande och de är då inte så ingångna/slitna.

Läder formar sig, men om det fuktas återfår det en del av ursprunglig form.

Är sulan inte sne-sliten är det sannolikt ingen större fara att köpa beg.
Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 14:54
oscar jensen oscar jensen är inte uppkopplad

Jag har ett par Lundhags Vandra Mid i strl 44 som inte passade mina fötter.
Använda några km.
Är du intresserad av att köpa dem?
Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 17:07
Kommer inte på något bra Kommer inte på något bra är inte uppkopplad

Beg

Citat:
Ursprungligen postat av andreaseidhagen Visa inlägg
Tittar just nu på 1-lager kängor (Lundhags Forest 2) men är lite osäker på att köpa begagnat pga hur skon anpassar sig efter man gått in den. Jag har bara haft 3 lager tidigare och de köpte jag nya.

Om jag testat ett par nya i butik som känns bra och köper samma modell begagnade, finns det stor risk för att de känns annorlunda eftersom föregående ägare har gått in dom och de formats efter dennes fot?

Allmäna tankar om att köpa vandringskängor begagnat?

Tacksam för tips
Köpte ett par Lundhags begagnade som jag inte fick ordning på. Efter ett tag insåg jag att de var sneda i sula. Så aldrig mer dyra begagnade kängor. Jag vill kunna reklamera mot en affär.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:12.

Logga in

Tips!