Notiser

Reskompis Sällskap på resan

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-06-16, 19:41
Fjälltagen Fjälltagen är inte uppkopplad

Tack Smux! Då skulle jag lika väl kunna gå till Suorva, till bussen, och inte till Saltoluokta. Totalt skulle det bli kortare vilket vore en fördel i mitt fall. Det finns några vad den sträckan också, Bielavallda-Suorva. Är de alltså lättare att ta sig över än de i Basstavagge, vid regn? Kan man säga så? Om man går den vägen, är det bäst att hålla sig norr om Bielajavratja, Bierikavrre och Bierikjåhkå fram till bron över Guhkesvakkjåhkå?
Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 20:26
smux smux är inte uppkopplad

Ja du går norr/väster om alla vattendragen via Gukkesvagge bron. Söker du på forumet finns flera inlägg om vägvalet. Ganska okomplicerad vandring utan några vad som riskerar stoppa dig. Från Biellevalda kan du nå Sourva på två dagar med lite längre dagsetapper.
Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 21:29

Tack så mycket! Bra alternativ att känna till.
Svara med citat
Gammal 2019-09-03, 23:17

Jag gjorde resan nästan som planerat, fast i omvänd ordning:
Suorva - bron över Guhkesvakkjåhkå - Skarja - Alggavagge -Niejdariehpvagge -Sarvesvagge - Njoatsosvagge - Låptåvagge -Habres - Kvikkjokk - och sedan på Kungsleden till Aktse - Sitojaure – Saltoluokta. Vädret var inte det bästa men jag hade flera riktigt fina dagar också. Sarek är otroligt, obeskrivligt vacker men kan vara riktigt tuff i synnerhet vid dåligt väder med begränsad sikt och mycket regn. Då gällde det verkligen att efter långa, riktigt våta vandringsdagar, trött och helt genomblöt, kunna vila i mitt torra, fina Soulo-tält. Ett stort TACK till alla för alla goda råd jag fick på denna sajt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:30.

Logga in