Notiser

Skridskokompis Utlys en tur

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-12-15, 14:34
cathrine cathrine är inte uppkopplad

Hej!

Tänkte höra om det är någon som vet var man skall vända sig om man vill testa långfärdsskridskoråkning i Göteborg???

mvh

Cathrine
Svara med citat
Gammal 2004-12-15, 14:52
haskell haskell är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av cathrine;
Hej!

Tänkte höra om det är någon som vet var man skall vända sig om man vill testa långfärdsskridskoråkning i Göteborg???
GLSK eller Friluftsfrämjandet. GLSK är klart smidigare om man inte har bil men de erbjuder inga direkta möjligheter att "prova på". Däremot så kan man gå någon av deras kurser om de inte är fulltecknade vid det här laget.
Kolla på http://www.glsk.se/
Friluftsfrämjandet kan kanske eventuellt ha någon prova-påaktivitet men jag känner inte till någon som är aktuell just nu. Hursomhelst så har de (Lerum och ibland Göteborg) ledarledda turer i princip varje helg som det finns bra is. Kolla t.ex. på:
http://www2.frilufts.se/flf/fl ... 632077798968
För att provåka med långfärdsskridskor så kan de eventuellt ha skridskor för uthyrning på Ruddalen, f.ö. enda stället med bra is just nu... :-/
Annars så känner jag en som har en hel hög med skridskor hemma! (Obs! Det är inte jag själv!)
Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 08:34
KarolinaS KarolinaS är inte uppkopplad

cool isåkning

Kanske lite sent svar! Men friskis o svettis i Gbg, har en friluftsektion, som anordnar många aktiviteter. Bla långfärdsskridskor. Det är åkning på Rudalen varje tisdag. Där kan man dessutom numer hyra långfärdsskridskor.
Friskis anordnar även utfärder där alla är välkomna. Man behöver alltså inte vara proffs.
Gå in på deras hemsida och klicka dig fram till Göteborg och friluft!!

Mvh Anna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:56.

Logga in