Picasa o etiketter

Jag försöker få nån sorts ordning på mina bilder (o det går väl som vanligt när det gäller ordning, inte särskilt bra).

Till detta försöker jag använda Picasa tillsammans med ett bra namngivningsystem på foldrarna där jag spar fotona.

Nu vill jag få det hela lite mer avancerat o la därför till användning av etiketter. Men hur visar man, i Picasa, alla bilder ur alla foldrar som är märkta med en särskild etikett? Nån som kan förklara.
 
Okej, nu dök nästa fråga upp.

Jag vill visa bilderna i ett bildspel (som jag har sökt upp mha av sökfunktionen och etiketteringen).

Finns det nåt sätt att göra så att jag får bestämma tiden när man ska växla bild. Det enda jag kan hitta är hur man stället in antalet sekunder varje bild visas, men det känns lite stelbent. Nån som vet?
 
Jag har inte hittat nåt... jag skulle vilja göra bildspel där jag manuellt väljer när bilden skall växlas men det verkar funka jättedåligt i Picasa...

Det har gått så långt att jag exporterar de valda bilderna till en slaskmapp och använder Windows vanliga bildvidsare att visa dem... Det känns enklare än att försöka tämja Picasa att göra som jag vill.
 
Ja, då gör jag nog också så. Konstigt att inte det gick, känns ju inte som nån konstig o svår feature att lägga till.
 
Picasa är ju gratis och till stor del upplever jag att det är gjort för att locka folk att köpa "framkallning" av pappersbilder via nån av de leverantörer som Google har avtal med. Det är väl det som är motivet till att Google släpper det gratis, de får antagligen in pengar "bakvägen" så att säga (antingen betalar leverantörerna för att vara med i Picasa eller så får Google "provision").
 
Man

kan variera den automatiska visningstiden mellan 1 och 20 sekunder. Inte optimalt men det funkar något så när.

Thure
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...