Hydrauliska innerskor

Har någon erfarenheter eller bara hört nått om innerskor med hydraulisk tillpassning,
dvs. med vätska som flyter runt i kanaler och formar sig efter foten i stället för skumm som i andra "custom" innerskor,
Jag har kommit i kontakt med en som tillpassar denna typen av innerskor här i Norge, men jag har aldrig hört om dom tidigare så därför är jag lite skeptisk, det sägs ju att skumsprutade skor ger dålig isolering, och det kan ju knappast bli bättre med vätska runt foten, men det kan ju lösas med värme sulor som jag ändå tänkt att skaffa.
 
Skum

Fördelen med skumsprutade innerskor är ju att skummet STELNAR efter bakning i ugn eller efter en tids väntan. Innerskon blir ju då "hård" men hård på rätt ställen så att säga. Det man vill uppnå är ju ett fast stöd överallt UTAN att för den skull få obehagliga tryck mot foten för att denna inte ser ut som den standardiserade innerskon.

Att ha en innersko fylld med vätska eller mer troligt GEL-inlägg i innerskon bör väl göra att man INTE får det jämna tryck man eftersträvar? Det blir väl i så fall så att vätskan flyttar sig till ställen där den får mer spelrum och alltså INTE utövar något stöd?

Men nya saker kommer hela tiden. Gel-inlägg i botten av skorna är ju idag nästan standardvara men här hjälper de nog mer att ta upp stötar från underlaget.

Vore intressant att få reda på mer om dessa "hydraliska" skor :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Värma och passa till Intuition innerskor Skidor allmänt 1
bjornlilja Innerskor Nordica? Skidor allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.