Moskosel

Jupp...

jag har varit omkring Moskosel en hel del. Men då är jag å andra sidan bilburen och har fiskat omkring Moskosel en hel del, i själva Moskosel har jag inte fiskat :).

Om man har tillgång till bil så finns det fina sträckor i Abmoälven och Piteälven som inte ligger så långt ifrån Moskosel.

/Anders B
 
så sant som det var sagt. Vitbäcken är också en liten pärla inom rimligt avstånd. Lite för hårt fiskad bara... Gott alternativ iaf. innan fjällfloden är över!
 
Tack!

Jag har också tillgång till bil. Det finns en liten nackdel för fiske i Piteälven. Jag är där i början av juli och då lär det väl vara mycket vatten i Piteälven.
Abmoälven ligger väl "efter" samhället Moskosel, eller?

Mattias
 
Vitbäcken nås 4 mil NO moskosel längs inlandsvägen. Här är den väldigt lätt att nå från vägen (374)ända ner till vidsel, där den rinner samman med piteälven. På vägen till vitbäcken passerar man även varjisån, även den fiskbar. Tror det var domänverket som sålde kortet.

Abmoälven ligger (rinner) nära moskosel norrut, eller "efter" om man så vill :) Före piteälven.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...