Srömsländan (soft)4-delat

Hej!
Funderar på att köpa ett 4-delat flugspö. Det spö som jag främst tänker på är Strömsländans (soft) 4-delade, klass 4/5. Är det någon som har ett sådant, och vill dela med sig av såväl positiva som negativa sidor beträffande dess egenskaper? Jag är även intresserad utav tips angående andra 4-delade spön.

Tack på förhand/ Jensa
 
Äntligen...

får jag tillfälle att prisa detta spö igen.;)

Kolla http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=1697

Om du sätter "feeling" framför "de längsta kasten", så finns inget bättre spö, enligt mitt tycke.

Men om kastlängd är det alenarådande för ditt vidkommande, så rekommenderar jag Strömsländan SS, eller Loop Blue Line, som ligger i samma prissegment.

Det är ju alltid fråga om en kompromiss när man väljer utrustning.

Men när spöt är skönt att kasta med och ger långa fina kast och dessutom erbjuder drillningsegenskaper, som ger (som Gunde sa) ståpäls, är valet lätt.:)

/Björn
 
Tackar!

Tack och bock!

Det var roligt att läsa din recension av Strömsländan.
Eftersom jag just söker ett spö med feeling, bra drillningsegenskaper samt lämpligt för fjällvandring framför de långa kasten känns det utifrån din recension som att det här spöt kan vara ett bra val.

Långa kast kan jag genomföra med mitt nuvarande spö. St. croix Legend klass 6/7. Ett helt suveränt spö för långa kast och lite tuffare väderförhållanden, men fiskarna bör väga mer än 5 hg för att drillningen ska bli en "utmaning".
 
Håll...

till godo Jensa.

Lägg in en recension på ditt spö, så vi får ta del av dina erfarenheter av detta.:)

/Björn
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
norpan_ Srömsländan? Fiske 7
KaptenKrok Delat vs odelat fiskespö Fiske 13
cyanopsis alternativ tub till 7-delat flugspö Fiske 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.