transport?

E´re någon som vet hur man tar sig billigt, enkelt och snabbt till Chamonix (Argeniëre) från Genëves flygplats?
Jag har flygresan ner men vet inte hur jag ska göra sen.

Tacksam för bra tips! / mangan.

ps. Kan det inte bli kallt snart? ds.
 
det går buss hela vägen till cham om jag inte minns fel. kontakta turistbyrån i cham - de vet säkert bättre än de flesta här på forat. de pratar engelska och svarar snabbt.
 
Bussen e lite strulig

Hej!

Det finns några olika sätt att ta sig till Cham ifrån Geneve:

1. Åka bussen. Den går från Busstationen i Geneve som ligger en bit ifrån tågstationen (typ tre kvarter) Kostar cirka 200 FFR per person. Säg till busschauffören på bussen från flygplatsen att ni skall till cham så släpper han av er på rätt ställe.

2. Åka tåg. RIKTIGT meckigt! Typ fyra byten och lika många timmar... MEN VACKERT!

3. Faxa Airport transfer service +33 4 5053 6397 och de kommer och hämtar er med en av sina sköna minibussar med ACC och allt du kan önska dig...

4. Chansa! En förvånansvärt bra metod. Praktiserad av mig tre gånger, misslyckad endast en men det var trots allt i Oktober... Alltid är det nån som ska från flygplatsen till cham... Om inte nåt charterbolag så kanske nån lokal transferbuss?

5. Maila mig. När ska ni ner? Efter 6 Jan? Jag kanske kan komma och hämta er för en skälig summa ;-) Det krävs dock att ni har små krav på komfort då Opeln har över 50 000 mil på mätaren ... Men takboxen och stereon är fin !!

Turistbyrån i cham har:
tel: +33 4 50 53 00 24
fax: +33 4 50 53 87 42
e-post: info@chamonix.com

/Niklas, utsidanhackare med andra vinterplaner ...
 
Så här skulle jag gjort...

Jag tycker det funkar fint att bara haffa någon på flygplatsen det brukar alltid stå nå'n, iallfall när det är säsong, och vänta på just såna som ska till Ch. 150 fr brukar vara lagom pris. Förresten är det nå'n som har koll på årets erbjudande att ta sig till Ch för att säsonga?? Bil, buss, båt, flygplan, spark...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
l.svensso Transport av skidutrustning? Skidor allmänt 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.