Skäckerfjällen vårvintertid?

Halloj!
Funderar på att ta en helgtur till Skäckerfjällen nu i vårvinter (fre em/kväll till sön kväll).
Tanken är att färdas på turskidor med hund som draghjälp (tänker dra pulka själv). Min ambition är inte att hinna så långt som möjligt utan jag vill ta det lagom lugnt. Min lill-jycke klarar väl cirka 4-5 km om dagen, så jag skulle vilja kunna komma in i fjällvärlden med relativt kort anmarsch.

Hur brukar lederna i Skäckerfjällen vara (välanvända eller brukar man få spåra själv?) Finns det skoterleder? Någon som har några bra tips på passande tur?

//Maria ARCTICA

(Hör gärna av er om ni vill göra mig och mina jyckar sällskap på en sån tur, eller om ni har något annat bra förslag)
 
Vi var i Skäckerfjällen nu i påsk, mycket fint! Vi utgick från Anjans fjällstation ( som i sig är värd ett besök, mysig är ordet ) och använde oss av en mycket fin led upp på fjället. Skoterspår och skidspår. Tältade i Strydalen. Det är ganska brant åkning upp dit, ( jag önskade mig fyrfotsturbohjälp med pulkan ) och även om du ska vidare till Mansjön så är det ett pass att ta sig över.

Fler bilder och en del text finns nu på www.minutsida.blogspot.com :)
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
oddbol Snöläge i Skäckerfjällen? Jämtland 0
Putte74 Skäckerfjällen Jämtland 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...