Hjälp! Malaysia, Philippinerna eller Indonesien?

Jag sitter på Phu Qouc, en paradisö, just nu och är så uttråkad så jag smäller av. Festa, supa 24/7 är inte min grej och jag saknar bergen i Nepal så det gör ont. Sitter och försöker lista ut hur jag tar mig till fantastisk vandring någon annanstans men jag är så löjligt kass på sånt här.

Åker jag till Indonesien, Philipinerna eller eller Malaysia? Vi pratar februari till början/mitten av april. Jag behöver tänka (rätt mycket) på budgeten. Jag har allt jag behöver för vandring förutom sovsäck och tält om det behövs.

Saker att ta in consideration:
Flygkostnader dit, samt hem till Sverige igen
Kostnader att ta sig till själva trekkstället - och HUR gör jag ens det???
Klimat
Själva trekkandet

Lutar mer åt Malaysia (Mt Kinabulu) eller Indonesien (Baliem Valley) eftersom jag sett en del risterasser (visserligen inte gröna men ändå) i Sapa.

Någon som har något tips, något att säga över huvud taget? Är medveten om att det är ett lyxproblem men jag är helt matt av all information som finns och jag lyckas inte sålla eller hitta det jag söker.
 
Jag skulle lätt valt Baliem valley eller Arfak mountains. Kinabalu är nog en mycket lättare resa. Men mindre unik.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...