Gissa position

Ojojojojoj va knepigt.

Men jag sätter 2000 finska mark (!) på att det fotot är taget mellan Teusajaurestugorna och Kaitumjaurestugorna. Höjden till vänster i bild är Urtticohkka och den i mitten är Saimmavarri. Ryggen som kommer ner från höger i bild är Sanjaroalgi.

häpp / Filiokus
 
Hmmm, du vet väl att skulder ska betalas - även om de bara har symboliskt värde... har LRC fått sin femma än???

I det här fallet behöver du inte vara orolig, för nu har du ju alldeles rätt!
 
Oj, tänk att det faktiskt stämde! Jag var långt ifrån säker, därav valet av valuta.

Men om ni kan ge er till tåls tills ikväll, så lägger jag upp en ny bild då.

häpp / Filiokus
 
Jag har själv varit uppe på Årjep Saulo, men kommer inte i håg tillika att det såg ut sådär ifrån toppen. (Jag har väl Alzheimers eller nått..:).)
Kan inte uttala mig om din alzheimers men bilden är inte tagen från toppen utan nedanför, söderut sett. Vid den kantiga "förtoppen" eller vad man ska kalla den. Gick rakt upp för rasbranten från sjön som syns i bild i stället för att gå runt och komma väster ifrån. Det misslyckades förstås.
 
Intressant svar HansP. Jag tror också på Ballek, fast den som ligger söder om Årjep Saulo. Har bilder på båda bröderna Ballek, från andra vinklar i och för sig, men fick känslan av att det kan vara vid Årjep.
Calle
 
Hej!

Vad roligt att ni är så långt borta i era gissningar. Friskt satsat! Som en liten ledtråd kan jag meddela att en på tråden nyligen angiven ledtråd kan återanvändas även här.

häpp / Filiokus
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.