Fotoalbum

Jag försöker få lite ordning bland alla mina foton och skulle vilja ha något slags fotoalbum som ligger på min hårddisk (eller på en skiva). Jag har provat att googla men det enda jag får upp är online-album och det är jag inte intresserad av.

Alltså: finns det nåt bra program man kan ladda ner som man kan ordna sina foton i lite tjusigt?
 
Bildarkiv

Bra att du inser att du måste hålla ordning på bilderna. Du har säkerligen lagt några kronor på kameran. Varför inte då kosta på dig ett riktigt bildhanteringsprogram?
Adobe har ett som heter LightRoom. Det kostar visserligen ett par tusen, men då har du stenkoll på bilderna sedan. Dessutom kan du enkelt fixa ljus o färger mm i bilderna därifrån. Skaba bildspel komprimera dem för mail mm.
Christer
 
Dessutom kan du enkelt fixa ljus o färger mm i bilderna därifrån. Skaba bildspel komprimera dem för mail mm.

Det kan man med Picasa också. Och det är gratis att prova. Tycker man att det inte duger så kan man väl börja fundera på Lightroom, men det måste man ju tyvärr köpa innan man kan prova.
 
Tack för tipsen! Jag har provat Picasa och tyckte det var rätt ok men lite rörigt. Ska försöka hitta nån demo av Lightroom så jag kan testa det också.
 

avslutad210712

Gäst
Det kan man med Picasa också. Och det är gratis att prova. Tycker man att det inte duger så kan man väl börja fundera på Lightroom, men det måste man ju tyvärr köpa innan man kan prova.

Adobe Lightroom kan man ladda ner i en 30-dagars testversion utan att behöva betala för det.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mr Eibladh Fotoalbum Fototeknik 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...