Förrådsinbrott

Hej på er.
Jag har i veckan blivit av med i princip att vad fiskepryttlar heter tyvärr, jävla tjuvpack

Det skulle därför vara uppskattat om ni kunde hålla ögonen öppna på den kommande bagagnatmarknaden med mig.

Det som blivit stulet är:

1 par Patagonia Watermaster vadare stl S
1 par Vision Extreme hipwaders stl M
1 par Loop adventure stl. M, gamla grön/svarta modellen
1 Jacka GL Dry Lite
1 Vision 3zone 10´ #8 3 delat m tuben
1 Loop YL 9´6 #6 hembygge, bruna lindningar, ingen windingcheck, gunsmokringar, svart tub
1 WJ Coastal i färgen pine
1 WJ Creel i färgen moss, den gamla modellen utan tafsdispenser
1 WJ emerger pack i färgen moss - oanvänd

1 Ul-haspel Abu Black max 2-10g 5´6 , ombyggt med nya, blå, zirkoniumringar
1 Daivastrikeforce upp till 20g

Samt allt vad flugaskar och småpinaler heter...

Som sagt ser ni något av detta utannonseras meddela gärna mig.
Här finns några bilder på lite av sakerna:
http://www.edgeflyfishing.com/forum/index.php?
topic=60725.0

Mvh Patrik Wredendahl
 
Välkommen i klubben!

För ett par år sen blev jag och min sambo av med vinterkläder, friluftskläder, ryggsäckar, sovsäckar, kök och massa andra prylar. Fyllde 1½ A4 med saker.

Vi fick faktiskt tillbaka nästan allt då polisen råkade se en bil i hög hastighet och tog honom.
I bagageluckan hittade de våra prylar och med en namnmärkning i en jacka så fick vi tillbaka nästan allt. Några saker, mest vinterjackor, hade försvunnit under de få timmarna mellan inbrottet och tillfångatagandet.


Så med lite tur kan man få tillbaka sakerna.

/Daniel
 
Bara att beklaga vad som har hänt!

Det jäkligaste är att försäkringsbolag brukar vara svårflörtade på sådana här prylar. Hade inbrott i början på 90-talet, den nya fiskeutrustningen skrev de ner till ett värde så att inte det täckte självrisken. Ett par fina flugspön och rullar som jag inte visste var värda något innan jag började kolla upp vad de skulle kosta. De var för dyra och stöldbegärliga för att förvara i källarförråd, det var ett Hardy spö och rulle, samt ett annat engelskt som jag inte kommer ihåg och ett av ABU.s första flugspön av rörglasfiber...

Kolla auktioner och annonser på nätet, typ tradera, blocket mm, förhoppningsvis dyker det upp där.
 
Wisentdual; sa:
med en namnmärkning i en jacka så fick vi tillbaka nästan allt.

Ofta förbisedd enkel åtgärd: MÄRK ALLA PRYLAR!!! Inte lätt för Polisen att lämna tillbaka saker om de inte har någon märkning. Och enkelt för tjuven att hävda att det är "hans/hennes". Namnband, telefonnummer på klädtvättlappar eller tuschpenna är ju ett snabbt och enkelt sätt, gärna dolt också. Faktiskt fått tillbaka både cykelhjälm och GT-kängor på detta sätt. Polisen blev också glad över att inte låta Herr Pundare behålla ALLT :)
 
Kan reka att så långt det går ha alla stölbegärliga saker inomhus.

Kan även reka att kolla vilkoren hos försäkringsbolaget innan man gör en stöldanmälan och kontaktar fb.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.