Stormkök Jula?

Denna brännaren går dessutom att byta mellan Trangia 25 och 27 - och har man väl börja använda gasolbrännare så kommer inte spritbrännaren användas alls längre eller kanske bara någon gång på prov per årtionde för att påminna sig om hur fantastiskt mycket bättre gasolbrännare verkligen är ;-).

Spritbfännaren med vintertillsats kommer fram vintertid vid kortare turer runt hemmet. Då i 25:n då det handlar om snösmältning. Vid längre turer vintertid har jag utrustat trangiat med en omnifuel. Gasbrännare följer bara med sommartid, och då i 27:n.
 
Troligen för tätt

Som jag sagt tidigare är kastrullerna och locket väl så bra som riktigt dyra lättvikts set.

Dock provade jag att integrera en nova brännare i köket (KAP-Nordic special). Det fungerade dock inte alls och brännaren överhettade trots att jag tog upp extra lufthål både här och där. Tillsammans med testfakta's resultat att köket sotar tror jag därför inte själva köket är optimalt konstruerat.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...