SALOMON VITESSE 5hjuling

hittade ett par nedsatta från 4 till 2500kr.
är det någon som har någon erfarenhet av dessa.
tack på förhand. sörpa
 
jag kör själv på Salomons föregångare som jag är mycket nöjd med. I kategorin "cruising 5hjulingar" brukar Vitessen vara en av favoriterna.
För att sammanfatta: 2500,- är ett bra pris för en bra cruisingsko.

Kolla om man fortfarande kan få originalbroms till.
/Erik
 
TR Vitesse3

Jag ahr ett par som jag köpte inför denna säsong (också rea:)
Anledningen till rean tror jag är att 84 mm hjul är ny standard inom racing, och Vitesse med sina 80 mm är således lite förlegade. Men för en motionär...who cares? Lite läger fart än de nya, men bättre balans då man kommer närmare marken. Snabbsnörningen på skon är utmärkt, liksom passformen. Tycker också at skaften ahr lagom höjd. Visst stöd men itne obekvämt. Skenan är jättebra. Har läst lite kritik (på speedskate sidor) mot Salomon att skon sitter för långt bak i förhållande till skenan, men det är inget som gett mig några problem. Har inte tänkte på det öht.
jag körde på 4-hjuliga fitness skates innan och i jämförelse med mina TR Vitesse är det i retrospekt som natt och dag tycker jag. Mycket bättre skär, skönare sko med högre kvalitet och bättre passform. Största fördelen är nog det mer naturliga skäret (och så är det ju kul med högre fart) så du kommer inte ångra dig om du slår till.

BTW så har jag åkt inlines i ca. fem år.

Lycka till,
/Lars
 
Ett tillägg

Innersulan till TR Vitesse3 (som är formbar, lämna in grillerna till en Salomon-återförsäljare om du vill forma den) är ganska tunn, så jag har blivit trött i fotsulorna på längre turer. Ett tips är nog att byta ut innersulorna efter ett tag mot nya inläggsulor som är lite tjockare. Skorna töjer sig en del så vänta tills du åkt nån månad eller så.
 
bra grejor

köpte ett par vitesse förra sessången. passar mig väldigt bra (motionär :)

kolla bara att alla skruvar är ordentligt åtdragna... framhjulet lossnade i en nerförbacke 2 repan efter jag köpt dem.
 
Utgången modell?

Jag har tittat på Salomons hemsida och där hittar jag inte Salomon Vitesse. Kan tyda på att modellen gått ut och att man nu rear den.

Själv tycker jag att detta är en riktig "fartmaskin" och skillnaden mot mina gamla fyrhjulingar är enorm.

2 500 kr anser jag vara ett fyndpris för denna toppskridsko.
 
Re: Utgången modell?

leffenisse; sa:
Jag har tittat på Salomons hemsida och där hittar jag inte Salomon Vitesse. Kan tyda på att modellen gått ut och att man nu rear den.
Japp, modellen är utgången.
2 500 kr anser jag vara ett fyndpris för denna toppskridsko.
Jag betalade 2000:- för mina T3 Vitesse på Stadium (i Göteborg) för en dryg månad sedan. Såvitt jag vet så tar Stadium fortfarande 2 lakan för dem.
 
Re: TR Vitesse3

freek; sa:
Har läst lite kritik (på speedskate sidor) mot Salomon att skon sitter för långt bak i förhållande till skenan, men det är inget som gett mig några problem. Har inte tänkte på det öht.
/Lars

Vart har du läst detta, URL?
 
sorpa; sa:
hittade ett par nedsatta från 4 till 2500kr.
är det någon som har någon erfarenhet av dessa.
tack på förhand. sörpa

Det finns en utförlig recension av Vitesse 2 på http://www.londonskaters.com/review_salomon_tr_vitesse_2002.htm. (Vad är skillnanden mellan V2 och V3?)

Jag köpte mina mina V2:eek:r häromdagen för 2000 på Stadium Nacka. Men fick leta ett tag efter rätt stl så dom börjar kanske ta slut. Broms fanns inte med i lådan men jag fick ändå med en på köpet. (Upptäckte dock vid hemkomst att den dubbelgängade skruven som krävs för bromsmontering saknades, men fick här snabb hjälp av Salomonbutiken som plockade fram en ur lådan.)

Medföljande sula verkar ganska värdo. Satte direkt in mina formgjutna sulor som ger betydligt bättre hålfotsstöd.

/b-col
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.