Allmänt om friluftsliv Övergripande diskussioner om det här med friluftsliv och äventyr, när inget annat forum passar

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-05-12, 16:11
Askel Askel är inte uppkopplad

Jag kom hem från en kanottur för några timmar sedan. Jag är, som du, en lättpackare till vardags, men gillar att lyxa till det med kanoten.

Det mesta har ju nämnts, men jag packar en stor canvas-tipi, en tältkamin, riktig gjutjärns-stekpanna, skärbräda, UCO-lampa, oljelampa, yxa och en kasse ved. Sovsystemet är detsamma som vid vandring, även om jag funderar på ett större lyxigare liggunderlag.

Det som mest ändras är maten. På vandring gäller torkad portionsförpackad mat, så lätt som möjligt. På kanotturer tar jag med mig färsk mat, juice, grönsaker, öl och massa gott och spenderar mer tid på att laga riktig mat.
Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 19:43
Brune Brune är inte uppkopplad

En kolgrill + grillkol så kan man lämna platsen som den såg ut när man kom: Vattentät förvaringspåse för grillkolet.

En färdig ”grillpinne”. Denna som jag köpte i fredags (således oprovad) men verkar smart. https://www.xxl.se/phoxx-silic ... 4663_1_style
Roterar när man roterar handtaget till skillnad mot denna https://www.xxl.se/phoxx-grill ... 9421_1_style

Några lampor (LED) att hänga i tälttaket. Visserligen låg mysfaktor jämfört mot glödnätslykta (gasol) men säker ur brandsynpunkt.

En tarp om/när det regnar när man ska laga mat.

Per
Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 06:09
Calexico Calexico är inte uppkopplad

vad e det för kanot?

kajak eller kanadensare?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:09.

Logga in