Ta bort dålig lukt i ryggsäck?!

Ättika brukar vara bra mot lukt. Vänd säcken ut och in skura tygets insida med en rotborste och diskmedel. Sköj bort diskmedel och resterna av oljan.

Därefter knyckla ihop. Lägg i tjock plastpåse/plastsäck häll i ett par liter vatten med nån dl ättika.

Knyt påsen/plastsäcken. Skaka runt. Låt ligga skaka igen. Efter något dygn kan du skölja i vatten och låta torka.

Thure
 
Det är vilket som om man skall avdöda bakterier - klorbas var bara min linje

Du får köra på din, jag skiter i vilket hur som helst

Ja, fast du sprider ju direkt felaktig information, och påstår att din linje är mindre skadlig än andra, vilket är direkt fel. Så du "skiter" ju inte i vilket hur som helst.
 
Har ni killgissat färdigt nu?
Trådstartaren behöver sanera en ryggsäck.
Om du verkligen vill få ordning på den så skaffar du en ozongenerator.
Det finns att köpa om man tror att den behövs fler gånger.
På en del platser kan man hyra bl a hos räddningstjänsten i några regioner annars så har alla bilrekondfirmor sådana.
Tipset är att kontakta en bilrekonditionerare och fråga om de har lust att ge din ryggsäck en omgång.
Jag har svårt att tro att det skulle kosta mer än lite gott fikabröd.
 
Ton i tråden och ättika

Jag föredrar trevlig läsning i detta forum.

Men som sagts tidigare är ättika värt att prova.

Det är ju en mardröm att få ryggsäcken nedsmetad med något man inte vill ha där.

Kan tipsa om Clas Ohlsson glasburkar med plastlock och bra silikontätning. Billiga är de också.
 
Fakta har du ju kapitalt misslyckats med.

Sluta nu med faktaförvirringen.
Klor är väldigt bra för att ta bort bakterier. Däremot ska det användas i rätt dos. Mycket av vårt dricksvatten är klorat.
Klor bryts ner av naturen relativt snabbt.
Att släppa ut en flaska klorin i den kommunala avloppet är inget problem. Det är borta innan det når reningsverket.

Sen när är biotopen i avloppsbrunnen något som man ska ta hänsyn till? Normalt folk tycker det är trevligt att hålla rent där.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.