Ett vargangrepp

Misstänker att de som pratar om farliga älgar antagligen inte bor med vargar runt knuten och nära barnens skola.

Att man är mörkrädd innebär inte att mörkret (i sig) de facto utgör en reell och påtaglig fara. Således är det väl inte helt osökt att ifrågasätta huruvida den vargrädsla många upplever är proportionell eller ens befogad, då många andra saker bevisligen utgör långt större och mer konkreta hot utan att för den del skapa någon rädsla alls. Därav allt prat om farliga älgar, mördarbin och andra farliga (o-)djur.
 
Om ni fina supermänniskor skulle låta era barn leka där två, tre vargar synts ett flertal ggr så respekterar jag era åsikter. Världens kanske mest effektiva rovdjur.

Om inte så är ni första klassens hycklare. Ingenting annat.
 
Allt prat om bin, älgar och ekorrar blir en klapp på huvudet som jag som utsidanläsare inte vill ha. Lyft nivån lite istället. Händelsen ifråga är unik, och intressant att läsa om just därför. Jag tycker också att artikeln på ett bra sätt diskuterar ett antal förklaringar till att vargen betedde sig avvikande.
 
Det verkar iaf vara så att i mörker och i skogar så är dom lite mer orädda för människor, ofta har man iaf hört att dom är betydligt mer närgågna och nyfikna.

Det kan nog bero på att dom ofta inte numera stöter på folk mitt inne i skogar t.ex på vintern och mitt i natten.Dom blir väl förvånade och måste ta en titt, man får tänka på att dom är ganska intelligenta.

Vargen måste ju trott han var död eller nått
 
Om man tror att bin är ondskefulla så tror man nog på tomten med.....

Hur läser du in ondska i bi och getingars beteende?
De sticker väl för att freda sig och kan inte veta om människan de råkar sticka är överkänslig eller får sticket på olämpligt ställe och därmed dör.

Farlig och ond är inte samma sak!

Ska jag haka på raljerandet så säger jag: Vet man inte skillnaden, kanske man tror tomten är ond eller farlig eller rentav bådadera

/Patrik, som tror bin och getingar kan vara farliga
 
Hur läser du in ondska i bi och getingars beteende?
De sticker väl för att freda sig och kan inte veta om människan de råkar sticka är överkänslig eller får sticket på olämpligt ställe och därmed dör.

Farlig och ond är inte samma sak!

Ska jag haka på raljerandet så säger jag: Vet man inte skillnaden, kanske man tror tomten är ond eller farlig eller rentav bådadera

/Patrik, som tror bin och getingar kan vara farliga[/QUO


"direkt attakerande"

självklart kan bin vara farliga.... även lämmlar kan vara farliga om man råkar svälja en när man sover för att inte tala om mördarlämmlar
 
Allt prat om bin, älgar och ekorrar blir en klapp på huvudet som jag som utsidanläsare inte vill ha. Lyft nivån lite istället. Händelsen ifråga är unik, och intressant att läsa om just därför. Jag tycker också att artikeln på ett bra sätt diskuterar ett antal förklaringar till att vargen betedde sig avvikande.

Mitt inlägg ifrågasatte avsikten med att sprida denna typ av information, inte nöjet med att läsa den. Inte heller artikeln som sådan ifrågasattes.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...