Utrustning allmänt Annat om utrustning

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-06-25, 21:22
Smogz Smogz är inte uppkopplad

Norra Ljung friluftsbyxor, nån som testat

Såg att ett nytt svenskt märke tagit fram en friluftsbyxa till helt ok pris (jämfört med Lundhags, Fjällräven, Klättermusen etc).

Blev lite sugen. Nån som köpt ett par? Kan man isåfall få en minirecension?

https://www.norraoutdoor.com/l ... ts/#preorder
Svara med citat
Gammal 2019-06-25, 21:56
HansBertil HansBertil är inte uppkopplad

Det här är nog rätt nya grejor. Det finns en artikelserie här på utsidan om det nya märket:

https://www.utsidan.se/cldoc/a ... arke-del.htm
Svara med citat
Gammal 2019-06-26, 16:35
Erik3 Erik3 är inte uppkopplad

Här finns lite att läsa

https://vandringsbloggen.com/b ... byxor-ljung/
Svara med citat
Gammal 2019-06-26, 17:55
Castillo Castillo är inte uppkopplad

Jag tycker att de ser intressanta ut men efter en Sarekvandring med 30 grader kommer jag aldrig köpa svart igen. Hoppas de kommer med fler färgalternativ i framtiden.
Svara med citat
Gammal 2019-06-26, 22:28
Dan B Dan B är inte uppkopplad

Att ha fickor fram på låren är ju fullständigt galet, ren mode fluga.
Svara med citat
Gammal 2019-06-27, 08:29
thureb thureb är uppkopplad nu

Mer frågor än svar än så länge.

Utan att ha testat byxorna vet jag inte om de är något för mig. Jag har relativt korta ben och skulle gärna ha sett att det fanns alternativ med olika benlängd. Byxor tycker jag är bättre att köpa i butik än via nätet passformen är viktig.

Jag håller absolut med om att det vore bättre med sidfickor än framfickor på låren. Är byxorna myggtäta?

Thure
Svara med citat
Gammal 2019-06-28, 16:29
Castillo Castillo är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Dan B Visa inlägg
Att ha fickor fram på låren är ju fullständigt galet, ren mode fluga.
Mina skalbyxor har ventilationen på sidorna så jag föredrar denna lösning där man kan lufta effektivare. När jag vandrar har jag som mest mobilen och en kompass i fickorna.
Svara med citat
Gammal 2019-06-28, 16:45
fyad fyad är inte uppkopplad

Bara skitmaterial från låglöneländer. Och bara webbförsäljning. Tro fan att det blir billigt.
Svara med citat
Gammal 2019-06-28, 17:21
jörgen hellsten jörgen hellsten är inte uppkopplad

Vilka har köpt?

Jag har haft förmånen att få teckna köp ca 6-9 månader innan de kom ut på marknaden. Norra har varit mycket duktiga på att tala om hur utvecklingen gått till, val av material och orsak till valen. De har också hållit oss kunder uppdaterade på leveransdatum. Upplever en mycket hög servicegrad.

När man får ett personligt handskrivet brev med tack för att man hjälpt till att komma igång med verksamheten känns det extra bra.

Efter att ha haft och provat några veckor är jag imponerad av både modell och material. Personligen har jag svårt att recensera innan riktigt hårdtestning under lång tid. I jämförelse med både Lundhags och Fjällräven tycker jag dessa är mycket likvärdiga.

Jag hoppas verkligen att Norra ska fortsätta att utveckla goda produkter för oss utemänniskor. Att unga människor vågar göra en satsning för att underlätta för kunderna tycker jag är väl värt att sponsra. Säkert kommer de göra missar och göra felval, förhoppningsvis ska konstruktiv återkoppling från oss kunder hjälpa dom att utvecklas till att bli ännu bättre.

Jag hoppas också att de ska kunna bli så pass stora att de har råd att gå via andra kanaler till oss kunder.

Nöjd Norra kund
Svara med citat
Gammal 2019-06-28, 18:42
fafner fafner är inte uppkopplad

Material

Citat:
Ursprungligen postat av fyad Visa inlägg
Bara skitmaterial från låglöneländer. Och bara webbförsäljning. Tro fan att det blir billigt.
Jag tycker det verkar vara fina materialval, har aldrig sett en så noggrant specad materialiststa på någon annan produkt.

Återvunnen polyester från sydkorea, ekologisk bomull. Låter inte som skitmaterial? Och när blev Sydkorea ett låglöneland?
Fast jag antar att du har kläder i bomull odlad i Sverige och handvävda ulltyger från Sverige;-)
Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 21:46
erik_odal erik_odal är inte uppkopplad

Någon som köpt ett par?

Är mest fundersam på längden. Jag är 170 cm och har oftast stl 48. Är dock allergisk mot för långa byxor.

Gillar det jag sett och läst än så länge, sen är de verkligen snygga och stilrena vilket jag gillar.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 10:56
Oreb Oreb är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av erik_odal Visa inlägg
Någon som köpt ett par?

Är mest fundersam på längden. Jag är 170 cm och har oftast stl 48. Är dock allergisk mot för långa byxor.

Gillar det jag sett och läst än så länge, sen är de verkligen snygga och stilrena vilket jag gillar.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Jag har ett par som jag bara provat att dom passade i storlek och sen inte använt dom än. Vad funderar du på?

Fredrik.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:00.