Notiser

Norr- Västerbotten Här är forumet för lokala företeelser i Norr- och Västerbotten.

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-30, 15:10
avslut1008 avslut1008 är inte uppkopplad

Tarradalen

Blir i en enklare tur i Tarradalen under påskhelgen, trängas med skoterfolket....
Vill testa en del prylar, bla en nyinköpt pulka....
Kanske finns det någon annan här på Utsidan som skall åt samma håll ???
Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 18:42
Bulingen Bulingen är inte uppkopplad

Lyllo dig som får skida i Tarradalen till Påsk
Blev lite nyfiken på vilken pulka du har köpt?

(Själv använder jag en modifierad så kallad Paris-pulka för att dra lite utrustning i trakterna runt Umeå Den funkar förträffligt i denna terrängen.)

God tur!
Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 19:34
avslut1008 avslut1008 är inte uppkopplad

Fjellpulkan

Slog till och köpte en Fjellpulka,kompl med bälte och skaklar.
Köpte den på North Star i Malmberget, fick ett bra pris då jag också köpte en del annat.

Har tyvärr via jobbet sett en del hemmabyggen, bla barnpulkor som krånglat och där de behövt hjälp på olika sätt. Lite rädd för att experimentera med sånt som kan sabba en hel tur bara för att man kanske missat en lite detalj i bygget.... Ligger också en hel del "lämningar" i fjällen från sådana misslyckade byggen.

Kom ned i em från Tarrekaise och det har varit hyffsat väder hela helgen, i dag sol från klarblå himmel. Lite folk som ligger över i STF-stugorna. Hade en hel avdelning för mig själv både i Njunjes och i Tarrekaise. (slog mig att stugorna förfaller...)

Mycket skoter trafik men tycker de sköter sig bra. Pratade med mina kollegor som jobbat och de hade på torsdag kväll "blåst" över 80 skoterförare runt Kvikkjokk och alla var nyktra, men de berättade också att det var en del ekipage som inte lämnade parkeringen i Kvikkjokk under kvällen......Hmm, undrar varför?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:58.

Logga in

Tips!