Arvidsjaur

Hejsan!

Nu när vi har ett läns-forum tänkte jag att det kunde vara en bra idé att helt enkelt även ha kommunala trådar, dvs att dom av er som bor i Arvidsjaur kommun skriver en rad eller två här nere..bor ni i Luleå, Jokkmokk eller någon annanstans så börja en ny tråd såsom jag gör med Arvidsjaur.

Tanken med det är att lättare kunna träffas, kanske samordna en prylträff 1-2 ggr om året ngn..
Också att ta del av andras utrustning, tex är jag sugen på ett HB Jannu, och om någon har ett sånt så kan man känna o klämma på det innan man beställer det från affärn, slipper man köpa grisen i säcken!

Det var min tanke, vad säger ni?

Lite av min utr
Tält: HB Kaitum 2
Rygga: Bergans Helium 55l
Sovsäck: Marmot Hydrogen

Väl mött
//Anders
 

Bilagor

  • 060.jpg
    060.jpg
    53.8 KB · Visningar: 619
Jag bor i Malå så jag är gärna med, jag lär inte träffa många utsidanmedlemmar här.

Hemmagjord utrustning det mesta, ryggsäck, hängmatta och tarp.
 
Bra initiativ!

Ju fler vi kan utbyta erfarenhet av dessto bättre...

Vore kul också att se hur likasinnade packar, investerar i prylar och upplevelser som man haft under vandringarna..

//M
 
Fattar inte att jag missat den här tråden!
Delar upp tiden mellan Arjeplog & Sorsele så jag är ju också nästgårds...
 
Du har inte missat så mycket ännu. Mycket snack och lite verkstad, så att säga. Men förhoppningsvis svänger det. Någon får gärna hitta på en träffpunkt för våren i trakterna av Arvidsjaur så ska jag göra allt som går för att komma loss.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
scandiaca Arvidsjaur - Reivo Norr- Västerbotten 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...