Mjölkpulver färdigblandat i müslin

Välling...

Åter startfrågan då. Mjölkpulver direkt i muslin får varken jag eller barnen ner. Direkt otäckt. Vi har blandat i pulver till fullkornsvälling istället och det blir mycket godare. Vi späder med kokande vatten, men just till tältfrukost gör det inte oss något om müslin är varm.
 
Mjölkpulver blandad med mjölig müsli är bland det hemskaste som finns i frukostväg - blå bands frukostar på det konceptet är i stort sett helt omöjliga att få i sig då första degiga tuggan växer sig monstruös...

Mölkpuvret separat som man själv får blanda ut till 'mjölk' och havregrynen/müslin separat och ej söndermixad till pulver hade varit 10 ggr lättare att få i sig än den hemska blandningen som blå band får ihop... Urk, säger jag.

Jag vet att denna åsikt inte gäller alla, men vet att mer än en också delar min åsikt ang dessa frukostpåsar ;-)
 
Jag använder vuxen välling som jag blandar med kallt vatten och rör om ordentligt innan jag häller i min mysli blandning.
 
Jag blandade Sempers mjölkpulver i Starts musli och gjorde portionspåsar för 11 dagar vid senaste vandringen. Märkte ingen skillnad mot om jag tillredde mjölken separat som jag gjort tidigare.
 
Portionsförpackningar viktigt.

För den som inte använt mjölkpulver tidigare så är det viktigt att veta att man måste göra portionsförpackningar. Gör man en storpack så kommer allt mjölkpulver att hamna i botten.
Kanske slår jag in öppna dörrar nu men jag har själv gjort den missen i tidernas begynnelse.
 
Helmjölkspulver ska det va - inte blasket på Ica eller Coop.

Köpte på Mountain house sist. Lite dyrare men ack så gott med oboy. Smakar Pucko på pricken.

Hade även färdigblandat i grötmixen i portionspåsar
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mtoll Laktosfritt mjölkpulver Friluftsmat 30
sofiah Gräddpulver och mjölkpulver med fett Friluftsmat 45
andeol Mjölkpulver Uppsala Friluftsmat 10
Damberg Nido mjölkpulver? Friluftsmat 28
Razzle-Dazzle mjölkpulver? Friluftsmat 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...