Filmformat AVCHD/MP4

Har filmat några snuttar med ny kompaktkamera. Insåg att jag haft inställningen AVCHD och lyckas inte få datorn att förstå att jag vill tanka över dem. Borde haft koll och använt MP4-inställningen. Nån som har ett knep att få in dem i datorn, ev göra om filformatet.
MVH Lars
 
Men kan du inte koppla upp kameran som en disk och bara kopiera över det? Du måste ju inte använda ett specifikt program för att få över filerna. Sen ska tex VLC kunna visa det formatet.

sen finns det et flertal konverteringsprogram på internet. Googla på "AVCHD convert to mp4" och välj ett.
 
Tack för tips! Funkade bra! Hittade först inte vilka filer jag borde kopiera över. Hittade även ett program för att konvertera. (på kamerans cd :) ) Tillhör tyvärr den delen av befolkningen som inte läser bruksanvisningen först. Utsidan brukar ha hjälpsamt och kunnigt folk, även bättre förklaringar än bruksanvisningen. Tack igen!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...