Turkish Getup ??

Det finns tillfällen när jag tror min nye PT överskattar mig; men hellre det än att det daltas. Det är svårt att bli tagen på allvar när man är så gammal som jag, men han verkar närmast fascinerad
av detta faktum (jag blir 68 i augusti).

Jag går nu igenom övningarna på den långa lista han sammanställt och som vi ska titta på den 11 april. Den som förbryllar mig är Turkish Getup eftersom jag inte riktigt vet syftet. Normalt brukar det kännas där det ska hända något, men vad jag känner - utom allmän ansträngning - är att jag får ont i höger arm, när den har vikten. Med den är det så att jag kan pressa kanske 2.5 kg uppåt, möjligen, möjligen, 3 och då verkar 2 kg vara det optimala. Det är naturligtvis väldigt lite och frågan är om det kan räcka för någon effekt. Jag har, för säkerhets skull, blygsammare mål än detta:

http://www.youtube.com/watch?v=uDQUlshxO_8

Min gissning, som jag tänker föreslå PT:n, är att jag borde satsa elementärt på styrkan i den skadade axeln först. Men, som sagt, var i kroppen ska det hända saker och var ska det kännas?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.