Enkelt, billigt friluftsliv

Fattar inte heller?

Kan man få bli invigd i detta med CAMP-tråd. Jag fattar noll, eller måste jag genomgå något slags initieringsrit? Är det här vaselinet kommer in?

Mvh /Joel

Kan det vara så att om man funderar på eller har fru/flickvän, är det forumet inte aktuellt?


Åter till ursprungs frågan om en egen B&B-tråd. Tycker Bra o billigt låter som ett bra trådnamn.
I denna tråd kanske man slipper alla Hillebergianer:)
 
Kan det vara så att om man funderar på eller har fru/flickvän, är det forumet inte aktuellt?


Åter till ursprungs frågan om en egen B&B-tråd. Tycker Bra o billigt låter som ett bra trådnamn.
I denna tråd kanske man slipper alla Hillebergianer:)

Trådstartaren hänger inte med heller, va f..n har jag missat ?
B&B tråd låter bra.
 
Wikipedia har svaret på allt, helt utan vaselin. Tvärtom, ett dubbelklick på musen funkar bättre i detta fall:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Camp

Hänger Ni med? Tråden drog mer iväg till hur man ska klä sig.
I stället för friluftsliv så blev det:

en snygg trenchcoat, ett par bruna mockaskor med matchande bälte, en schysst halsduk och och en kashmirtröja under

Inget ont i det iofs. Man måste ju få vara fåfäng fast man är en "skogsnisse" innerst inne! Men lite "camp"känsla blev det. Jag kan i fantasin se likheten mellan Fabio och en välklädd lite vinpinad "Strykarräv";)
För min del kan tråden gärna heta B&B, men är inte det "bed and breakfast", det kan bli lika komplicerat och feltolkat som att kalla tråden "camp":)
 
Sökte lite och hittade!

Skämt å sido, det skulle nog se ut ungefär så här!
Hittar ni vilket forum det är?
 

Bilagor

  • Utsidan1.jpg
    Utsidan1.jpg
    48.7 KB · Visningar: 355
Senast ändrad:
Inget ont i det iofs. Man måste ju få vara fåfäng fast man är en "skogsnisse" innerst inne! Men lite "camp"känsla blev det. Jag kan i fantasin se likheten mellan Fabio och en välklädd lite vinpinad "Strykarräv";)
Tack för upplysningen, ssk åt en oupplyst och ganska naiv sälle. Och märk väl, jag var - i sann Oscar Wilde-anda - inte ett spår ironisk utan helt uppriktig med min fåfänga. När jag är ute så är jag ute och då ger jag f-n i hur jag ser ut och hur jag stinker, men när jag är hemmavid så vill jag se hyfsad ut. Hugad spekulant må be mig om bilder därav så kan dessa nog ordnas. (eller om du bara vill ha inspiration!)

Och principen för "hur man ska klä sig" tycker jag kvarstår, sen får ni skylla mig för vilket mer eller mindre väldefinierat anglikanskt bloggbegrepp ni vill; 2008 är det sällan frågan om liv eller död, och då kan man unna sig att klä sig snyggt om man så önskar, snarare än att klä sig så j-la hardcore hela tiden. De flesta dagar ställer vädret inte högre krav än att man kan klä sig snyggt om man vill, utan onödig friluftsskitnödighet.
 
Tack för upplysningen, ssk åt en oupplyst och ganska naiv sälle. Och märk väl, jag var - i sann Oscar Wilde-anda - inte ett spår ironisk utan helt uppriktig med min fåfänga. När jag är ute så är jag ute och då ger jag f-n i hur jag ser ut och hur jag stinker, men när jag är hemmavid så vill jag se hyfsad ut. Hugad spekulant må be mig om bilder därav så kan dessa nog ordnas. (eller om du bara vill ha inspiration!)

Och principen för "hur man ska klä sig" tycker jag kvarstår, sen får ni skylla mig för vilket mer eller mindre väldefinierat anglikanskt bloggbegrepp ni vill; 2008 är det sällan frågan om liv eller död, och då kan man unna sig att klä sig snyggt om man så önskar, snarare än att klä sig så j-la hardcore hela tiden. De flesta dagar ställer vädret inte högre krav än att man kan klä sig snyggt om man vill, utan onödig friluftsskitnödighet.

Hoppas att Du inte tog illa upp. Jag håller i princip med. Jag förstår inte varför somliga tex måste ha på sig jaktkläderna överallt. Fast när jag var i tonåren så var det helt rätt med helly-hansen och skoterkängor, tom på disco. Tur att utvecklingen alltid går framåt. Det var aldrig bättre förr!
 
Hoppas att Du inte tog illa upp. Jag håller i princip med. Jag förstår inte varför somliga tex måste ha på sig jaktkläderna överallt. Fast när jag var i tonåren så var det helt rätt med helly-hansen och skoterkängor, tom på disco. Tur att utvecklingen alltid går framåt. Det var aldrig bättre förr!
Klart jag inte tog illa upp!

Fånigast är väl de som tar på sina "jakt"-kläder (t ex oljerocken) och tar landrovern från hemmet i Sthlm till affären i Sthlm, tvärs över gatan. Den "lantliga romantiken" har ju varit inne ett tag i dylika kretsar. Synd bara att det är så ont om gods nuförtiden.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.