förolämpningar

???

Jag vet inte om du tror att jag menade dig när jag skrev psykopat eller varför du responderar, men nån fälla har jag nog inte gått i. Hade jag trott att det var särskilt allvarligt menat hade jag avstått från att kommentera.
Däremot kan jag ju konstatera att det finns de som tar illa upp och blir illa berörda.

När jag skrev att jag skulle få på skallen, så får jag ju erkänna att det inte var från dig jag trodde att det skulle komma...
 
KEPS LOCK

andreaz; sa:
JAG SKRIVER MED CAPS LOCK!

OCH VAD KAN DU GÖRA ÅT DET?

INGENTING!!!


HAHAHAHAAHAAHAHA

Hehe...
föga anade jag att ordet "smacktard" skulle kunna användas på det här forumet. Eftersom jag gillar ord och deras användning kan jag bara tacka och bocka för att ha fått chansen.
 
Att låta sig irriteras...

Jag tror det kommer lösa sig på ett bra sätt. "Trollen" har kommit för att vi fortfarande är lite ovana vid kommunikationsformen.

Jag erkänner: Jag dras med och går på deras provokationer, men jag börjar bli bättre.

Så småningom lär man sig se ett troll tidigt i en tråd, ignorerar honom och går vidare.

Nöjet för denna bekräftelsenarkoman minskar, och till slut tror jag det kommer bli helt hanterbart för alla.

/Optimisten

PS Om jag blir riktigt arg på nån av er, lovar jag att from nu skicka ett personligt meddelande, och inte skita ner tråden. DS
 
Tycker att många ropar "troll" så fort någon sticker ut hakan eller provocerar lite. Det behövs lite brasklappar ibland. Hoppas att man slipper en "kollektiv" korrekthet här, usch!
Sedan är det fullt av stora egon här inne vilket ger avtryck i diskussionerna. Några saknar självdistans, man har fastnat i tankebanorna och bränt fast dem som en del av egna jaget. Det bästa man kan göra är stillsamt nonchalera och inte brusa upp, men visst skall personliga påhopp inte tolereras.

Internet är vad det är...

Mvh Hasse
 
Re: KEPS LOCK

Nordesjö; sa:
Hehe...
föga anade jag att ordet "smacktard" skulle kunna användas på det här forumet. Eftersom jag gillar ord och deras användning kan jag bara tacka och bocka för att ha fått chansen.

Visste inte vad "smacktard" var för underligt ord.
Nu vet jag...:)
-------------------
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=smacktard

1. Smacktard

A name believed to have originated from in game chat sessions within the immensely popular online game Battlefield 1942 (EA 2002). The name is applied to individuals who talk too much "smack" to the point where others might conclude that they are mentally challenged individuals (derogatory "tard").


2. smacktard

Someone who insists on acting immature, often at the expense of fun of others.

3. smacktard

A derogatory term for a person who is amused by the ease of angering many online gamers. The person is so intrigued by this that he/she often cannot help but intimidate the other players.

Bob so frequently engaged in purposefully angering online gamers that he was known by much of the online gaming community as a smacktard.

-------------------------------

Varifrån kommer uttrycket "troll" och "trolla"?
Vad betyder det mer exakt?

Om man låter bli att replikera när någon verkar "trolla" eller verkar bete sig som en "smacktard" enigt definition 2 ovan, så tröttnar säkerligen personen så småningom...
 
Re: CAPS LOCK

andreaz; sa:
JAG SKRIVER MED CAPS LOCK!

OCH VAD KAN DU GÖRA ÅT DET?

INGENTING!!!


HAHAHAHAAHAAHAHA

Hej Andreas!

Du är säkert en trevlig person i vanliga fall, men vill testa gränser här på forumet, vilket har fått vissa att bete sig minst lika illa. Tycker du inte att det räcker nu Andreas? Vad har du lärt dig?

MVH
Fredrik
 
Röksvamp; sa:
Tycker att många ropar "troll" så fort någon sticker ut hakan eller provocerar lite. Det behövs lite brasklappar ibland. Hoppas att man slipper en "kollektiv" korrekthet här, usch!

Internet är vad det är...

Mvh Hasse

Precis.. så är det..!
 

clindh

Forumvärd
Korrektheten består i att följa reglerna, och dom är inte nya. Som jag sa tidigare så har jag inte raderat någon av hans något kontroversiella åsikter. Om en person enbart pysslar med "trolling" eller har en stark debattlust brukar vara svårare att avgöra, jag har inget problem med att någon skriver kontroversiella påstående och skapar debatt om man sedan är med i debatten som dras igång (lite tveksamt om det var så i detta fall dock). Att bara som en pyroman tända på och sedan dra är inte OK, man får allt vara med och kontrollera elden man startade.

Jag har dock påpekat att han skriver anonymt på våra forum. Den regeln gäller alla (yepp!), men är speciellt viktig att efterfölja om man skriver på ett anklagande sätt. Kan man inte stå för sin åsikt med namn skall man inte skriva alls. Så pass allvarliga debattämnen att det finns skäl för anonymitet kan jag inte se att vi har här.
 
Herr Röksvamp,

Man bör vál skilja mellan "form" och "innehâll" pà inläggen/provokationerna.

Att nâgon har en annorlunda syn pâ sker och ting (innehâll), och eventuellt skriver provocerande inlággg är det vál ingen som klagar pâ. Det är som du ságer bara bra och upplyftande. Dáremot, när formen pà vilket detta sker gàr över gránsen och börjar bli rent obehagliga/osmakliga, sà ár det en annan typ av provokation som âtminstonde jag inte tycker hör hemma nâgonstans.

Att exempelvis Patric skriver att Hilleberg är överreklamerade och pâ tok för dyra är vál helt OK, trots att det sákert provocerar en hel del folk som köpt ett sàdant tált.

Skulle han Däremot skriva

HILLEBERG OCH DERAS TATTAR-PACK TILL HILLEBERGARE ÄR ENA SKIT_DIOTER TA OCH STICK OCH KÁKA LITE VALIUM ERA Ç´ÑLÑ s`

sà förvandlas hans àsikt/provaktion till nâgot helt annat.

Detsamma gáller den här aktuella Andreas, som dels har avvikande och kanske lätt provocerande àikter om Göran kropp. Detta är väl helt OK. Men formen han för sin talan med är inte OK i ett allmánt forum som detta, anser jag.

Att sedan i profilen under Intressen skriva: "Din mamma", som nämde Andreas gjorde; är det en kul och upplyftande provokation och brasklapp?

Eller hàller jag pà att bli gammal och trist?

Mvh, Mats
 
Att svära i kyrkan

clindh; sa:
Andreas, du har blivi utkickad från Utsidan förut av flera skäl: .... Du är INTE utkastad för att du "vågat" ifrågasätta Göran Kropp - det får man visst göra (även om det känns rätt meningslöst när han inte kan kontra längre).

Varför är det "meningslöst" att ifrågasätta någons eventuella bedrifter? Göran Kropp valde att bli friluftskändis och får därför (båder som död och levande) "leva med" (öh..) att omtalas och ifrågasättas.

Christer, är det ok å ifrågasätta Scott's sydpolsbedrifter, Malory på Everest? De kan ju inte heller "kontra" längre Självklart ska man få ifrågasätta människor postumt.
Varför läser/ studerar man historia? Om nu Kropp har fuskat så är det kanske inte väldigt viktigt men eftersom jag har köpt hans bok så vore det interessant att få reda på om jag blivit lurad.

För övrigt imponeras jag av friluftsmänniskor som Lars Monsen som inte har "fame and glory" som drivkraft.

Liksom andra här blir jag ganska trött på denna dryga gruppmentalitet som (ibland) råder här. Web-mobbing är ngt för riktiga losers.

Ândrad efter påpekande av XPAT nedan.

[Ändrat av nils73 2004-10-18 kl 12:27]
 
Re: Att svära i kyrkan

nils73; sa:
clindh; sa:
Andreas, du har blivi utkickad från Utsidan förut av flera skäl: .... Du är INTE utkastad för att du "vågat" ifrågasätta Göran Kropp - det får man visst göra (även om det känns rätt meningslöst när han inte kan kontra längre).

Varför får man inte ifrågasätta någons eventuella bedrifter? Göran Kropp valde att bli friluftskändis och får därför (båder som död och levande) "leva med" (öh..) att omtalas och ifrågasättas.

Han säger ju att det är OK att ifrågasätta (man måste få ifrågasätta), problemet med personen bakom megalo... är att han/hon inte är seriös. Inläggen är uppenbarligen gjorda för att provocera. En sån person platsar ju knappast här, ingen blir glad av det.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.