förolämpningar

Re: Vad går för sig på Utsidan.se?

laten; sa:
Peter, det är helt klart tillåtet att skriva vad som helst här på Utsidan.se och därmed nedvärdera andra skribenter offentligt.

MEN! Du måste vara en i gänget m.a.o. socialt välanpassad och försedd med en godkännandestämpel i pannan på fingrar och tunga.
Detta välsingnade/godkända tillstånd kan du bara uppnå genom att du låter dig hjärntvättas och likriktas och kommer i fas med de andra i kollektivet Apberget.

Du vet, i Sverige är det mycket suspekt och ett sjukdomstecken om du inte beter, tycker och underordnar dig proletäriatets diktatur.
Här på utsidan finns det utnämda och självutnämda åsiktspoliser som påtagit sig uppgiften att hålla forumet rent från udda individer med obekäma åsikter och männskliga defekter.
Ja jag drar mig inte för att säga att de är medvetet eller i somliga fall omedvetet starkt påverkade av Kommunismens och Nazismens ideologier.
Stå på dig Peter!

mvh Laten

Du har visserligen rätt i att det lätt uppstår (tendenser till) likriktning på såna här diskussionsplatser, men du överdriver ändå lite grand. Vilka obekväma åsikter/mänskliga defekter tycker du censureras bort? Jag tycker faktiskt utsidan.se är ett bra exempel på när diskussionerna fungerar bra. Det finns fler sansade människor än blådårar verkar det som. Jag förstår inte vad du menar med anspelningen på kommunism/nazism? (Visst.. folk formulerar sig ibland lite stelbent, men det brukar lösa sig ganska snabbt.)

Tyvärr finns ju alltid folk som tror att man har rätt att skriva vad som helst till folk, för "det är ju på internet - inte på riktigt". Inte för inte så var ju ödmjukheten den största dygden för de gamla grekerna (Sokrates & co).
 
vem satte standarden?

TILBAKA TILL SANDLÅDAN

JAG SKREV NÅGRA SANNINGAR OM GÖRAN KROPP,
DÅ BLEV JAG PÅHOPPAD PERSONLIGEN FÖR ATT
VARA ETT TROLL ,JANTE, AVUNDSJUK, EN DÅRE ETC.

VAD HADE DISKUSSION MED MIG ATT GÖRA?

INGENTING!

FORTSÄTT OCH KALLA MIG
FÖR TROLL OCH DÅRE, FÖR DET ÄR JU SÅ NI
VILL HA DET.

JAG VET VI LEVER
I ENPARTISTAT DELVIS LEDD AV UTTALADE KOMMUNISTER OCH FACKFÖRENINGAR SOM KÖPER
DILDOS SÅ JAG ÄR INTE FÖRVÅNAD, AV FOLKS BETEENDE.
WHAT THE FACK!FACK THAT!
 
Det börjar se ut som på ett visst cykelforum (www.velomag.se) Det är tråkigt, en sån här site är ju till för att hjälpa och dela erfarenheter, inte kasta skit på varandra.
 

clindh

Forumvärd
Andreas, du har blivi utkickad från Utsidan förut av flera skäl:
- du uppträder anonymt på Utsidans forum
- du har reggat mer än ett medlemskap

Jag kommer spärra dig igen om du fortsätter med detta, följ reglerna helt enkelt.

Du är INTE utkastad för att du "vågat" ifrågasätta Göran Kropp - det får man visst göra (även om det känns rätt meningslöst när han inte kan kontra längre). Dock skulle dina synpunkter komma fram mer och kunna diskuteras vettigare om du kunde försöka skriva aningen mer artikulerat och sakligt. En överdriven "attityd" hjälper knappast till för att få till en sansad diskussion.

Jag har inte heller raderat några av dessa åsikter vad jag kan komma ihåg, det jag raderat är möjligen påhopp, svärord och annat ovidkommande.

När du blev kallad de där sakerna skrev du helt anonymt - med "_______" som för och efternamn. Påhopp på en helt anonym, fiktiv användare kan inte ses som riktiga personangrepp.

Våga stå för dina åsikter med ditt eget namn om du vill diskutera mer här.
 
jag kanske skulle ha anat -

det är väl drygt ett år sedan jag försökte säga något om
de allt vanligare personangreppen och känsloutbrotten
i detta forum. Vilket utlöste ett ovanligt infantilt
påhopp från en skribent vars bidrag ditintills mest
handlat om andra personer. Ja, han är borta
sen länge, och troligen är det med egen saklighet man får bort trollen. Men själv höll jag mig
också borta från Utsidan
i nära ett år; jag höll mig, och håller mig, till
Fjellforum, naturligt nog för en Norge-vän som mig.

Nu fruktar jag att jag rört upp något liknande igen
och vi får besök av en skriktråd i annat forum.
När det trollas övertydligt har jag för länge sen
insett att man ska ignorera
provokationerna. När det är mindre tydligt anser jag att det är fullt acceptabelt med trollvarning; men jag skulle inte använda ord
som "socialt missanpassad", e.d., eftersom inläggen
talar för sig själva, och eftersom sådana omdömen
bara leder till upprepningar.

Möjligen minns en och annan en provokatör
eller posör, f d bergsguide vill jag minnas, som
i början verkade hur saklig som helst men som
bara skrev för att höra sin egen röst - ett urinlägg,
inget mer, inga svar på frågor,
inga invändningar, inga
av de fakta som var naturliga att efterfråga.
Efter fyra inlägg frystes han ut och har aldrig
återkommit. Det är utan vidare det effektivaste.

Om någon kallade mig ordblind skulle jag inse
att vederbörarnde inte är värd min uppmärksamhet.
Det skulle nog krävas lite mer för att jag själv
skulle rapportera. Det var som sagt ett test.
Av CLindhs inlägg framgår iaf att det finns gränser
och det känns tills vidare betryggande.

Jag uppskattade Christian Almgrens inlägg.
 
Re: Re: CAPS LOCK

crazy; sa:
andreaz; sa:
JAG SKRIVER MED CAPS LOCK!

OCH VAD KAN DU GÖRA ÅT DET?

INGENTING!!!


HAHAHAHAAHAAHAHA

*asgarv*

Jojo, tänkte först att det vore bra om alla psykopater och stormaktsföreträdare kunde nöjs sig med att trycka på Caps Lock tills det känns bättre.

Men frånsett att "psykopaten" ovan tycker det är lite för roligt att dumma sig, skulle jag tro att han är rätt lite stollig och ondsint, men han tar sig på ett ganska lömskt sätt friheten att roa sig på bekostnad.

Jag menar, humorn är inte utan finess, om än lite för elak i förhållande till poängerna.

Säkert uppskattar han att bli både rescenscerad och analyserad, men det troliga är att jag får på skallen för detta!
 
Re: Re: Re: CAPS LOCK

Mezzner; sa:
crazy; sa:
andreaz; sa:
JAG SKRIVER MED CAPS LOCK!

OCH VAD KAN DU GÖRA ÅT DET?

INGENTING!!!


HAHAHAHAAHAAHAHA

*asgarv*

Jojo, tänkte först att det vore bra om alla psykopater och stormaktsföreträdare kunde nöjs sig med att trycka på Caps Lock tills det känns bättre.

Men frånsett att "psykopaten" ovan tycker det är lite för roligt att dumma sig, skulle jag tro att han är rätt lite stollig och ondsint, men han tar sig på ett ganska lömskt sätt friheten att roa sig på bekostnad.

Jag menar, humorn är inte utan finess, om än lite för elak i förhållande till poängerna.

Säkert uppskattar han att bli både rescenscerad och analyserad, men det troliga är att jag får på skallen för detta!

Och så finns det alltid de som vill överglänsa sig själva genom att själv gå i fällan.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.