Date träff för sportintesserade

clindh; sa:
Därför min fråga om hur en "riktig" dateträff-funktion bör funka, och hur det funkar på andra sajter.

De flesta brukar, som jag uppfattat det, inte få kontakt med sin partner via rena kontaktannonssajter utan oftare via communities.

Det vanligaste är väl att man "påvisar intresse" och väntar på "gensvar" eller inte. På många sajter börjar det väl kanske ett "hej" i gästboken host den man är intresserad av och sen får man svar och börjar "prata" mer och mer. Chattar är ju också ganska bra på att skapa kontakt.

Hur det skulle kunna implementeras bra på utsidan är en bra fråga. Utsidan har ju inte några gästböcker för användarna och inte heller kan man skicka några "lokala" meddelanden till varandra utan allt är öppna forum eller "riktig" mail.

Jag har svårt att se hur ett diskussionsforum med inriktning på dejting skulle fungera här, möjligen skulle ett forum där man aktivt (kräver engagemang) planerar IRL-träffar.

Jag tror att det viktiga är att det klart och tydligt framgår om man är "sökande" eller inte. På många stora communitities vet jag att tjejer i stort sett alltid får en massa "erbjudanden", oavsett om de är intresserade eller inte. Sånt måste undvikas eftersom det skrämmer bort tjejerna (det skulle antagligen skrämma bort killar också, men killar är av nån anledning inte lika utsatta för det:).

Det skulle kanske räcka med att man på sin användarprofil skriver nåt om att man är intresserad av att träffa nån?
 
Nja eller ja

Jag tycker det känns lite skumt att ha ett datingplejs på utsidan, men det är klart om det är många som känner att det behövs...
Jag vill ex inte att nån ska missuppfatta mig när jag letar efter klätterkompisar, då är det ju bra att ett datingforum finns.
 
Okay

Hmmm, det låter ju inte hel fel att ha ett utsidan arrangemang någonstans i Sverige, där medlemmar från hela Sverige träffas.

/simon
 

clindh

Forumvärd
Kolla in Utsidan Event. Den här diskussionstråden handlar mer om något specifikt dateforum här på sajten.

Håller också med om att det är bättre med ett dedikerat dateforum istället för att som nu blanda kompissökande och partnersökande i tex Reskompis.
 
verkar finnas intresse...

...om man tittar på antalet hittar den här tråden fått bara på ett par dagar måste ju intresset för ett date-forum vara högt?

Om man föredrar uteliv i naturen framför uteliv på krogen är ju dateforum på utsidan perfekt. Har singelkompisar som beklagar sig över tex. Spray Date och konstiga människor... och såna finns ju inte alls här, eller hur? ;)
Aha! Och så kunde date-forumet vara ett av Utsidans Klubbforum, så får de in välbehövliga pengar? Det var bara ett hugskott, jag om någon uppskattar verkligen det frivilliga i att man slipper betala såpass att jag funderar på att betala ändå bara för att jag gillar iden med att inte betala... eh... fast det är en annan tråd.

Annars håller jag med Christer/Peter om community-konceptet, fortsätter man bara med sitt liv och träffar nya kompisar med option:kanblinågemer i sina vanliga sammanhang så dyker den rätte upp nångång, typ besteg berget från andra sidan och man når toppen samtidigt?

Och så behöver det inte vara en uttalad date om man bara är ute efter klätter/paddel/dyk/skridsko/skidkompis, det är ju inte fel med nya bara-vänner. Fast man riskerar 'slösa bort' tiden på icke-singlar. Vilket kan få tjejer (och killar) att känna sig manade att i förväg skriva som jag gör nu:
redan lyckligt upptagen!
/sia

p.s. om du är singeltjej kan jag ju passa på att marknadsföra det här toppenexemplaret:
http://www.dicander.com/waow/


[Ändrat av sia 2002-11-24 kl 10:47]
 
Snälla, sluta skicka fler beundrarmail med foton till mig! Min mailbox svämmar över.

wave.jpg


PS. Ulrika vi ses på överenskommen plats. Louise, jag är tyvärr upptagen på annat håll och kan ej komma på onsdag. DS.
 
.. om intresse finns kan jag berätta om det gensvar jag fick när jag via en sk vanlig kontaktsite sökte efter en "Replagskamrat.."
 
Ironi och text är en farlig kombination.. jag har självklart inte lagt in någon sådan annons. Kanske är jag rädd för att binda mig :)
 
clindh; sa:
Att inte bara kunna träffa nya kompisar utan även en partner som delar samma intresse för friluftsliv och äventyr tycker jag ligger helt inom Utsidans ramar. Är det mötesplats så är det.

Att sätta upp ett Kontaktannons-forum (eller Date om det låter modernare...) är ju väldigt enkelt, men räcker det? Behövs inte anonymitet i själva annonsen? Skriver man i ett forum ser ju alla vem som skrivit annonsen, inte något för den blyge.... Därför min fråga om hur en "riktig" dateträff-funktion bör funka, och hur det funkar på andra sajter.

Strateg som jag är kunde jag inte låta bli att försöka klura på lösningen av det som C Lindh nämner här ovan med lite stil och finess.

Man skulle kunna ha olika alternativ för ifyllnad i varje medlems profil tex
Singel: Gift: Sambo: Övrigt:
raden under:
Intressant med date: Ej intresserad av date:
Äventyrskamrat sökes: Ej intresserad av äventyrskamrat:

Man bockar för i berörda alternativ som överrensstämmer med medlemmen.

Då blir det inte någon direkt kontaktannons, utan lite mer öppet för användarna att flörta sig fram när intresse är väckt för någon av parterna i forumdiskussionerna, bild underlättar alltid i profilen.

Vad tycks om mitt förslag??

Mvh
Christos
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.