Går det att hitta löparskor billigt?

Jag har aldrig betalat mer än 400 för löparskor, som brukar räcka i 18 - 24 månader. Behöver man köpa dyrare?

Dels handlar det väl om hur mycket man springer och på vilket underlag, dels hur tåliga ben man har. Jag personligen satsar gärna på lite dyrare skor för att de helt enkelt har bättre kvalité. Dämpningen håller längre än i billiga budgetskor. Sedan har jag fått rådet att byta skor mycket oftare än vad jag själv tror, dvs. gärna en gång per halvår. Så länge man är ung kanske man klarar budget, men när man blir till åren kommen, så är kvalitetsskor viktigt.

Jag skulle nog hellre spara in på annat, helt enkelt.

Mvh /Joel
 
Årets modeller av skor hittar man väl sällan billigt eftersom tillverkarna vill ha ut maximal vinst på dem.

Fjolårets modell lär man ju dock kunna hitta till halva priset eller lägre på diverse outlets och liknande.
 
Ebay! Köpte häromsistens mina första riktiga löpardojjor, och kollade efter ett par med ordentlig dämpning i, då jag rehabbar efter ett diskbråck och ville vara så snäll mot mitt inbyggda stötdämparsystem som möjligt. Ett par Asics Gel Nimbus 14, som på Intersport här kostar €165 fann jag på ebay för €109. Med en ytterligare tia i frakt kom jag undan rätt bra, tycker jag själv.

Att söka på de olika ebay-domänerna har ofta visat sig ett bra drag (.co.uk och .de framför allt för oss i EU, men även .com).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.