Får inte planerade rutter att fungera med Garmin 60c

Jag har införskaffat mig Europe Metro Guide så man har tillgång till en mer komplett karta över Europa. Jag har förstått att det inte finns någon färdig autoroute-funktion i GPSen, men jag har skapat en auto-rutt via programmet och övertfört den till min GPS60C. När jag väljer att navigera efter att fört över rutten till min gps så får jag meddelandet "Ruttberäkningsfel: Inga vägar nära startpunkten." Jag tycker visst att jag befinner mig nära startpunkten. Nån idé vad som kan vara fel?
 
wongfu; sa:
Jag har införskaffat mig Europe Metro Guide så man har tillgång till en mer komplett karta över Europa. Nån idé vad som kan vara fel?

Med MetroGuide i 60C fungerar inte auto-rutt, även om du fört över rutten från datorn. Du måste ha Cityselect för att det skall fungera och då är den helt fantastisk att jobba med.

Med MetroGuide får Du visserligen en rutt utlagd, men den går över "stock & sten" så den är inte användbar att köra efter.

Däremot fungerar de andra funktionerna och den visar namnet på gatan du just kör på och de gator som du kommer till/korsar.
 
Jag har läst lite i den länkade tråden. Det verkar som man måste ha en grundkarta över Europa, men jag har dessvärre importerat min av förklarliga själ och därmed bara med amerikanska kartan. Kan det gå ändå? Nåja, ska prova enligt den länkade tråden.
 
Har man rätt grundkarta fungerar det ju på den, även om man "bara" har Metroguide som detaljerad karta.

Annars får man göra som på min gamla Vista, som inte har autorutt alls. Beräkna en autorutt i Mapsource, och kör den sen som en off-road rutt i din GPS. Det blir ju raka streck mellan avtagen, men det blir i alla fall bättre än ett rakt streck hela vägen till destinationen.

Anders
 
Hahah!!! Gött! Nu funkar det äntligen! Jag använde programmet sendmap.exe som kan hämtas här http://gps.chrisb.org/download/sendmap20.zip .

När man väl har installerat programmet så kan man överföra kartor i .IMG format gjort av Garmin. När man laddar över Metro Guide Europe kartor med detta program så får man kompletta kartor med ruttinformation till skillnad från Mapsource som bantar ned kartorna innan de skickas över. Enda nackdelen är att "find" funktionen inte fungerar lika bra om man vill hitta gator, men dessa kan man ju ladda ned som waypoints från datorn :) Till Garmin och Sportmanship vill jag bara ge en stor spark i röva för att de lägger på minst 200 USD för en stackars autoroute-funktion!!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
wima Skriva ut kartan själv- bra idee, men hur får jag den vattentät? Navigering 28
Coachmike Får inte upp V3 kartan i Base Camp! Navigering 4
Tobias.Åsman Vart får man tag på kartor för utskrift? Navigering 14
Sensonic Hur får Alla kartor samtidigt i en Colorado 300? Navigering 5
Ehrsa Ny GPS-satellit får äldre GPS:er att sluta fungera! Navigering 0
375hh Hur får jag kurs på min Garnmin 60csx? Navigering 15
masvean Hvor på nett får jeg kjøpt finnske turkart??????? Navigering 3
Store Sverige får nytt koordinat- och höjdsystem Navigering 33
Martin Fjäderlätt Studenter får Lantmäteriets kartor på webben! Navigering 30
maggi Mitt fugawi får ej kontakt med GPS clip-on Navigering 0
maggi Fugawi får ingen GPS-kontakt. Jag behöver hjälp Navigering 0
etrexlegend Hur får man ut koordinater från Mapblast? Navigering 3
Tony_Avesta Nä nu får ni hjälpa mig!! Navigering 13
Sportbil Hur får man in en OziE wpt-fil i en eTrex? Navigering 2
Erica_ Hur får man in kartor i en Garmin Venture Navigering 7
zelfra Hur får man in skannade kartor i en Palm Navigering 3
Vart får man tag i eTrax Summit någonstans i Sverige???? Navigering 2
Linneagk App för att planera rutter Navigering 4
Caminista Mobilapp som kan logga och länka ihop flera rutter? Navigering 8
Påveen Garmin dakota 20, göra rutter på datorn och lägga in på gps. Hjälp! Navigering 14
rJohansson Lägga till rutter Etrex 30 Navigering 4
Fridfull Rutter i Garmin 60CSx Navigering 3
svbo Mapsource och visning av rutter Navigering 3
Uteleli Rutter till Garmin 60Csx Navigering 2
perdans USB eller seriell port för överföring av rutter/spår ? Navigering 10
patrix10 Rutter metroguide europe7? Navigering 7
ake_nyberg Exakta GPS-rutter över kebnekaise-området efterfrågas Navigering 2
Anders paddlar Rutter-Följa väg Navigering 26
catswed Föra över rutter till Garmin etrex Venture Navigering 3
zbx Spara rutter till 60C Navigering 18
bwho Antal punkter i spår och rutter Navigering 24
mrhandley Kalibrera karta, rutter och lite mer Navigering 5
Ka-Ka Friprogramvara för att hantera waypoints och rutter? Navigering 6
Bringner Rutter i eTrex Legend. Navigering 5
knutte56 Rutter i Vistan Navigering 12
ronnyh Rutter. Navigering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.