8000+ planer?

Nått lämpligt som första 8000+ berg. Det behöver inte vara nått som går till klätterhistorien för att vara en utmaning för mej.

Ska det bli av innom en rimlig framtid så måste man nog börja planera tidigt ändå.

När ni säger att ni är intresseradem vad har ni för erfarenhet då?
 
Det låter trevligt... det är säkert många människor som springer omkring med dessa drömmar och aldrig kommer till skott och förverkligar dem.... Jag är rejält sugen, men 2008 är för tidigt för mig.... 2009 låter mer realistiskt....

Vilka erfarenheter är det som gör en godkänd att delta?

Viktigt är väl i slutändan gruppdynamiken och att gänget som väl kommer iväg har satt upp bestämda mål.

Vilka toppar?

Cho Oyu - Nepal/Tibet
Gasherbrum-Pakistan. billigare tillstånd?

Om intresse finns, så bör trådstartaren knyta ihop alla intresserade och kolla vilka han eventuellt skulle vilja ha med sig...

mvh
Peter
 
Grabbar...Jag är för gammal för att vänta till 2009.
Fast måste man så måste man.

Har jag inget annat val får jag väl försöka skramla ihop pengar till en "kommersiell" trip med nått bolag. Ett antal sådana bolag tar emot anmälningar både för 2007 och 2008 fortfarande.

Skulle vara trevligt att prata med någon som har erfarenhet av expeditioner till höga berg i Pakistanm Nepal eller Kina.

Ni som har svarat hitentills, någon som har varit iväg förut?
 
skulle gärna följa med men jag ungefär 14 år för liten jag bara 11 år så det går någ inte . men lycka till om det blir något . skulle det inte vara bättre att klättra ett 7000 m berg tillsammans först inann ni ger er på 8000m bergen som ex Muztgh Ata 7146 möh
finns guidade expetioner ditt det går att hitta på http://www.scasc.se/sv/
ok
 
Gjort Peak Lenin 2006. Det är därför jag har fått lust med mer.
[Ändrat av LRF 2007-01-05 kl 12:22]
 
Jag är 35 år så jag börjar också bli gammal, vill dock ej inse detta faktum så jag låtsas vara 22 istället. Har bara erfarenhet av alperna än så länge.....Använder dock ej guide för att då kunna skaffa mig erfarenheterna på egen hand... Skulle kunna tänka mig Island Peak eller Mera Peak under 2008 för att testa hur kroppen funkar....

Hur var Peak Lenin??? Tekniskt svårt eller höghöjds-Facile?? Gissar att där var mycket svett och en och annan uppkastning med i bilden.....

Vilket berg vill Du plocka???

Är det någon som kan tänka sig att hålla i tåtarna, "intresseförening" el. dylikt??? så kan man ju se hur många personer det blir i slutändan och arbeta fram realistiska förslag...
 
Det vore alltså intressant att prata med nån annan som har just 8000 som nästa steg.

Eller med nån med erfarenheter från steget efter första 7000. För det är klart, det finns många berg som kan vara ett nästa steg från Peak Lenin utan att vara 8000.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...