Den dödande kylan

Intressant, om än aningen långrandigt skriven.

Känns som det grundläggande felet var att ge sig iväg med så lite kläder i bilen. Och när man sedan fastnat är det ju rent korkat att lämna bilen i mörkret. Och att därefter att jobba sig svettig i -27? Än mer korkat. I det läget ska man ju anpassa aktiviteten så man aldrig svettas, man har fan inte råd att få *blöta* kläder.
 
-27°F motsvarar -32°C.

Rätt amerikanskt sätt att blanda undervisning och dramatisering, och känns lite mkt som effektsökeri för min smak.

Thure
 
-27°F motsvarar -32°C.
Det är sant, resten av artikeln är det ju rätt uppenbart Fahrenheit, men just den där första temperaturangivelsen tolkade jag som Celsius, av nåt orimligt skäl... Jaja, -27 eller -32 är ju ingen större sak i läget, resultatet torde bli ungefär detsamma :D.
 
-27°F motsvarar -32°C.

Rätt amerikanskt sätt att blanda undervisning och dramatisering, och känns lite mkt som effektsökeri för min smak.

Thure

Fast om effekten är att folk tar till sig farorna med kyla så är det kanske inte något dåligt?


Ett mycket bra exempel på en text som antagligen inte når ut till allmänheten ;).

Förstår ni min poäng? Det går ju inte att jämföra en populärvetenskaplig text med en tjock ingående rapport. Olika saker för olika syften. Den ena kanske t.o.m. leder till den att man läser den andra, vilket vore ännu bättre.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...