Vart ska ni cykla 2010?

Funderar på Great Divide, Mexiko - Canada med start i mitten av maj eller flyga ner till Melbourne och cykla norrut ett tag... Darwin... Thailand.. Hong Kong... jag vet inte... läser lite och funderar...
 
Gustav Cronhamn

Ska cykla genom Europa från Göteborg via Tariffa till Nordkap (Knivsjelodden). Jag kommer klättra berg i Alperna, Pyrenéerna, Sierra Nevada och Karpetarerna.

Ca 180 dagar och 1000 mils cykling samt bestigning av bl.a. Mt. Blanc.

Någon som vill hänga på? Hela eller delar av sträckan! För etapperna i Alperna bör du kunna klättra och ha den utrustningen. Läs mer på www.cronhamn.net
 
Många mål

Alla tycks ha ngt härligt mål att cykla till. Cyklandet i sig är ju ett mål. Själv magasinerar jag det jag äger och vill behålla och drar i väg planerat början maj -10. Söderut. Närmare planer än så finns inte vad gäller geografin. Men Europa har mkt att bjuda på. I alla väderstreck. Planerandet sysselsätter mina tankar innan jag somnar varje kväll. Sköna tankar. Tält eller inte? Jo det blir nog tält trots några extra kg. När jag kommer hem? Ingen aning! Öppen för sällskap. 5 månader kvar. Härliga 5 månader, jobbet kommer att gå som en vals med det målet.
 
Bra rutter :) Jag vill oxaa cykla mer...

Taenkte sjaelv lite paa Kazakstan - Ryssland - Mongoliet - Kina - Kirgistan - Tadjikistan - Kina - Pakistan - Indien foer 2010 men det handlar en del om vilka visum jag kan plocka upp paa vaegen...
Om jag kan faa 6 maanader visum till Ryssland skulle det vara kul att cykla norrut fraan Kazakstan till Tiksi vid Ishavet norr om Sibirien

/Stellan

Av ren nyfikenhet, hur tänkte du cykla till Tiksi i så fall? För vad jag vet finns det ingen väg dig. Vore annars sjukt coolt om du tog dig dit offroad!
 
Av ren nyfikenhet, hur tänkte du cykla till Tiksi i så fall? För vad jag vet finns det ingen väg dig. Vore annars sjukt coolt om du tog dig dit offroad!

Jag kommer inte att cykla till Tiksi. Cykeln jag har är för sliten och jag vågar inte ta risken att den går sönder. Skulle även behöva bättre utrustning för att göra en sådan tur. Träffade en ryss i Moskva som hade cyklat dit under vintern då floderna är frusna så visst funkar det.

/Stellan
 
Det är redan mars... Hur många har kommit iväg?

/Stellan

inte jag, men nedräkningen har börjat. 46 dagar kvar till cykling över usa (san francisco - washington). biljetten till usa är köpt och även tältet som jag tänker bo i en del i vart fall (hilleberg nammatj).

tyvärr upptäckte jag härom veckan att min cykel är stulen :( men en ny kan ju vara kul att ha har jag bestämt mig för :)
 
Jag ska spendera hela sommaren till att cykla från Stockholm till Istanbul. Än så länge är jag bara 18 år så jag har aldrig tidigare cyklat längre än några timmar en dag, så det blir helt nytt för mig! :)
 
Med tanke på hur långt alla andra ska cykla, så vet jag ju knappt om jag vågar skriva i detta forumet.. ;)
Hur som helst, jag tänkte börja med att cykla kustvägen från Karlskrona till Göteborg, sen får jag väl se om jag kommer vidare efter det.
 
Jag har kommit iväg

Är för tillfället i Pärnu i Estland och fortsätter söderut imorgon. Om nan vill hänga pa nagonstans sa är det bara att höra av sig, plats i tält finnes.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Vart ska du cykla 2013? Långcykling 38
The_Lost_Cyclist Vart ska Ni cykla 2011? Långcykling 56
The_Lost_Cyclist Vart ska ni cykla 2009? Långcykling 71
Anglo Vart ska vi åka? Tips på ställen för treveckorstur. Långcykling 4
PontusLundh Vart finns alla återförsäljare? Långcykling 8
kimsjö Vart får man tag i bra kartor? Långcykling 1
temmey Vart får man tag på cykelkartor över tyskland? Långcykling 5
nilsenman Vart hittar man en bra långfärdshoj? Långcykling 13
Klaus Vart tog dom vägen? Långcykling 1
The Trooper 10-14 dagar i sommar,vart svänger man? Långcykling 1
mrhandley Oktobercykling... Men vart? Långcykling 4
patrikskoog vart planerar ni cykla till våren/sommaren? Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Herr Freeman Cykla i Baltikum, vilket tält och vad ska man se Långcykling 6
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
RDu Ska du välja cykel? Detta är vad jag valde.. Långcykling 21
henrikboquist Vilken touringcykel ska jag välja Långcykling 17
Tarzanthe1 Köp av touring cykel, va ska man tänka på?? Långcykling 3
federsel Vilken av dessa cyklar ska jag välja Långcykling 5
Gohan Ska jag byta julklappen? Långcykling 5
redrob Vad ska det vara för bakhjul? Långcykling 3
anghan Hybridcykel till tjejvättern, vilken ska jag välja? Långcykling 6
Gaion Ska kopa allt nytt!! Långcykling 13
Apollo Ska ut och cykla en bit. Långcykling 23
jx drömäventyret!, ska du med!? Långcykling 16
SvampTramp Vilken ramstorlek ska jag ha? Långcykling 8
maska Hjälp! ska cykla på Gotland i sommar. Långcykling 21
rubing Vilken cykel ska jag välja? Långcykling 4
erikp Vad ska jag köpa för cykel Långcykling 3
lizardking Vad för cykelkärra ska jag använda? Långcykling 5
olaab Cykla långt tips på bra frampakethållare önskas :-) Långcykling 28
trekknekk Cykla Gbg–Sthlm – vilken väg? Långcykling 6
olaab Cykla mellan Jönköping - Ulricehamn - Borås, cykelväg? Långcykling 10
Mr.H Cykla i USA Långcykling 13
Hålistrumpan Cykeläventyr med 9åring - Sthlm Långcykling 8
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
AlexTheExplorer Cykla lite i Europa - Nybörjare Långcykling 12
avslutmedlemskap0904 Cykla när det regnar, till jobbet Långcykling 14
SenseiBob Cykla i Estland Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.