Treriksröset-Smygehuk

Mickael83; sa:
[QUOTEAnledning till att jag tycker att han är en idiot är att han skriver och kommenterar om sådant som han absolut inte har en aning om. Ungefär som om jag skulle kommentera huruvida hans fru är promiskulös eller huruvida hans barn skulle vara dumma i huvudet
Lägg av, du har redan sumpat alla chanser till framtida sponsring. Du behöver inte sänka nivån ytterligare. Karlholm skrev ett nyanserat inlägg, som många av oss instämmer till fullo med. Du har inte många anhängare på din sida. Du är säkert en duktig idrottsman med en beundransvärd jävlaranamma, men någon social kompetens besitter du då f-n inte. Kanske kan skyllas på din ringa ålder? Du kunde ha blvit ihågkommen för en storslagen prestation, nu är eftersmaken bara sur.
 
alert; sa:
Mickael83; sa:
[QUOTEAnledning till att jag tycker att han är en idiot är att han skriver och kommenterar om sådant som han absolut inte har en aning om. Ungefär som om jag skulle kommentera huruvida hans fru är promiskulös eller huruvida hans barn skulle vara dumma i huvudet
Lägg av, du har redan sumpat alla chanser till framtida sponsring. Du behöver inte sänka nivån ytterligare. Karlholm skrev ett nyanserat inlägg, som många av oss instämmer till fullo med. Du har inte många anhängare på din sida. Du är säkert en duktig idrottsman med en beundransvärd jävlaranamma, men någon social kompetens besitter du då f-n inte. Kanske kan skyllas på din ringa ålder? Du kunde ha blvit ihågkommen för en storslagen prestation, nu är eftersmaken bara sur.

Karlholms inlägg var inte nyanserat i och med att han framförde endast en linje. Ett nyanserat inlägg bör väll ändå ta upp motsägande argument för att kunna betraktas som ett nyanserat inlägg. Det måste du väll ändå hålla med om? Frågan är hur många som ställe sig på Karlholms sida (som talar om något som han inte vet någonting om) eller min sida?

Att jag skulle avsakna social kompetens vet jag inte men att det skulle bero på min "ringa" ålder betvivlar jag.

En sur eftersmak är något jag upplever i samband med all kritik jag får från er medmänniskor. Kom inte

Ytterligare en människa som inte har ett liv...
 
Karlholm; sa:
Mickael83; sa:
Jag tycker att man får ha sin åsikt men det skulle inte fall mig in att t.ex. gå in på Mikael Karlholms (ovan) hemsida och skriva in massa förolämpande inlägg bara för att jag tycker att han är dum i huvudet. Jag kan skriva det här och även diskutera det med mina vänner om hur dum i huvudet han är men jag skulle inte få för mig att gå in i hans gästbok och skriva elaka inlägg eftersom det är oförskämt. Jag vet inte om Mikael har skrivit i min gästbok (kan ju inte veta vem som har skrivit vad) men om han inte har gjort det så kanske han är en mindre idiot än jag tror.


Mmmm, ja just det. Jag tror allt att jag är en betydligt mindre idiot än vad du tror. jag har inte skrivit ett enda inlägg i din gäsbtok. Jag följde dock med intresse ditt projekt som jag tyckte såg grymt spännande ut.

Jag förstår inte hur du kan uppfatta mitt inlägg som förolämpande. Det var hur som helst alls icke min avsikt. Jag ser det som ett synnerligen sakligt inlägg som kom till efter det att du stängt din gästbok.

Du hade ett projekt som ALLA från början var imponerade och intresserade av (även om vissa sponsorer inte ville satsa). Men genom ditt sätt att bemöta besökare på sidan har du helt förlorat respekten i mina ögon. Jag är helt säker på att det finns fler med samma åsikt. Den som gett sig in i leken får leken tåla!

För att ytterligare förtydliga mig: Jag jag ingen anknytning till de sponsorer Mickael hade kontakt men har jobbat en hel del med sponsorfrågor själv - därav mitt intresse.

...och: Nej, Jag tycker inte du är dum i huvudet och det är du säkerligen inte heller med tanke på dina ambitioner att läsa vidare.

Men du har agerat oklokt om du vill ha sponsorer till kommande projekt.

Det som jag upplever kränkande i ditt inlägg är hur du kommenterar egenskap hos mig som du inte har en aning om. Det enda sakliga i ditt inlägg skulle ha varit att jag hade stängt gästboken.

Att jag skulle ha förlorat din respekt vet jag inte hur jag ska värdera. Frågan är om jag hade den från början? Det finns många inlägg i min gästbok som vittnar om bristen på respekt (vilka jag har tagit bort) och det var därför jag stängde den. Något som du reagerar med att tycka att det är löjligt. Det vittnar om din oförmåga att sätta in dig i en annan persons situation. Alla som jag har pratat med (i verkliga livet) har förstått varför jag har stängt gästboken. Ingen har tyckt att det är löjligt.

Min målsättning har inte varit att få sponsorer inför kommande projekt utan jag behövde ekonomisk och materiell uppbackning inför detta projekt. Nu lyckades jag inte få tillräckligt med sponsorer, annars hade jag sluppit att cykla de 32 milen upp till Treriksröset.

Att jag skulle ha sumpat några chanser betvivlar jag i och med att jag inte har några chanser från början. Man kan inte sumpa något man inte har.

Jag kan inte förstå vad du får ut utav att skriva ett inlägg som du gjorde. Men du kanske är avundsjuk på att jag på mindre än två månader har fått fler besökar än du har på flera år. Och du ska snacka om exponering....

För att sammanfatta det kort: Du borde inte skriva och kommentera om saker som du inte har någon insyn i!
 
Karlholm; sa:
Och återigen:

>>>Mickael: Utan att veta exakt hur långt du egentligen kom så är det en mycket imponerande prestation.

Många av oss andra skulle inte ens komma på tanken att påbörja en 200-milacykling i minus tio grader.

Vadan denna vänlighet?

Jag kom 74 mil (mer än en tredjedel) och innan hade jag cyklat 32 mil samt sprungit / gått 22 km. Jag vet att du inte kan klaga på min prestation så därför väljer du att upphöja den istället för att få dina egna argument att se nyanserade ut, vilka jag inte anser är nyanserade utan enkelspåriga.

Utan att känna mig eller veta någoting om hur potientiella sponsorer har uppvaktats och erbjudits har du dragit slutsatsen att jag inte förstår sponsorernas intressen. Vidare insinuerar du att jag utan anledning har anklagat en person för att ljuga. Men ur min synvinkel: Hur troligt är det att denna person har suttit vid telefonen hela kvällen och väntat på mitt samtal samtidigt som jag har ringt minst ett dussintal gånger till honom och varje gång fått ringsignal och sedan kommit till hans röstbrevlåda med hans röst? Vad ska jag tro, att det är fel på mobiltelefonnätet eller att han ljuger? Känner du till begreppet "ockhams rakkniv"? Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem...

Du verkar ju vidare inte har förstått skälen till varför jag stängde gästboken men jag hoppas alla andra förstår att det inte är så kul att driva en sida (utan egen vinning) när merparten av inläggen handlar om hur dåligt en massa saker är och vilka brister som människa jag har (utan att ens ha träffat mig).
 
Re: Ordpolis....

Banankontakt; sa:
Mickael83; sa:
...likaså bävar jag inför att cykla eller paddla under onormala omständigheter utan att ha möjligheten att ringa 112 om jag skulle förolyckas.
[Ändrat av Mickael83 2004-11-06 kl 01:29]

Om man förolyckas på sjön eller i trafiken är det nog för sent att själv ringa 112. ;-)

Cykla och paddla vidare försiktigt!

/Joakim

Tjena Joakim

Mitt förra inlägg blev borttaget när jag bara ändra på en bokstav. Suck får skriva om.

Du har helt rätt i att det är svårt att ringa 112 när man har förolyckats. Hehehe

Jag tycker det är bra att det finns språkpoliser. Tycker inte om Fredrik Lindströms (eller vad han nu heter) resonemang att man kan använda språket hur man vill bara andra förstår vad man säger.

Förolyckas synonymer handlar mest om död men det finns också haverera, fördärvas och misslyckas och det var snarare med den betydelsen som jag menade.

Men du har helt rätt i att det inte är rätt ord att använda i den meningen men som tur blev det en rolig mening istället. Hehehe

Det borde finnas fler språkpoliser.

Ska jag göra.
 
För din egen skull, avbryt! Du reducerar endast dig själv till en blint slående rättshaverist med denna vansinniga forum-kampanj. Face it, du har misslyckats, varken mer eller mindre. Försök inte spela martyr här. Det är ingen som tycker synd om dig och dina sponsorsproblem, ditt mobiltelefondebacle eller dina fall nerför 100-meters-stup.
 
alert; sa:
Mickael83; sa:
[QUOTEAnledning till att jag tycker att han är en idiot är att han skriver och kommenterar om sådant som han absolut inte har en aning om. Ungefär som om jag skulle kommentera huruvida hans fru är promiskulös eller huruvida hans barn skulle vara dumma i huvudet
Lägg av, du har redan sumpat alla chanser till framtida sponsring. Du behöver inte sänka nivån ytterligare. Karlholm skrev ett nyanserat inlägg, som många av oss instämmer till fullo med. Du har inte många anhängare på din sida. Du är säkert en duktig idrottsman med en beundransvärd jävlaranamma, men någon social kompetens besitter du då f-n inte. Kanske kan skyllas på din ringa ålder? Du kunde ha blvit ihågkommen för en storslagen prestation, nu är eftersmaken bara sur.

Vidare är social kompetens ett väldigt vagt begrepp och om du anser att social kompetens är att "vända andra kinden till" och försöka att kliva så få som möjligt på tårna så stämmer det att jag saknar just dessa egenskaperna. Men om du skulle fråga mina tidigare arbetsgivare skulle de säga att en kille med mera social kompetens får du leta efter. Jag är en öppen kille som bemöter olika människor och situationer på olika sätt. Social kompetens handlar om att mera generellt kunna umgås och samverka med andra människor på ett positivt sätt. Med den typen av definition uppfyller jag utan problem kriterierna för att vara socialt kompentent. Men naturligtvis är det en bedömnings och definitionsfråga...
 
tjonsson; sa:
För din egen skull, avbryt! Du reducerar endast dig själv till en blint slående rättshaverist med denna vansinniga forum-kampanj. Face it, du har misslyckats, varken mer eller mindre. Försök inte spela martyr här. Det är ingen som tycker synd om dig och dina sponsorsproblem, ditt mobiltelefondebacle eller dina fall nerför 100-meters-stup.

Om någon klipper till mig är jag inte den som vänder andra kinden till, det borde väll ändå du veta som har haft intensiva diskussioner med mig förut. Hehehe

Jag försvarar bara mig, inte så att jag tror att det spelar någon roll men det känns ändå rätt tillfredställande att svara olika idioter.

Jag anser inte att jag har misslyckats, i vad i så fall?

Jag spelar inte martyr, eller?

Hur vet du att ingen tycker att det är synd att jag inte fick ihop mera sponsorer och att jag hade problem med telefonerna?

Självutnämn dig inte att representera alla...

Ytterligare en människa som inte har ett liv och får ut något utav att trycka ned andra. Tycker synd om dig Thomas.
 
nermander; sa:
Vi lever i ett fritt land där alla har rätt att ha vilka åsikter de vill och dessutom framföra dem. Att säga "Ni har inte betalat nåt så ni har inge rätt att klaga" tycker jag ganska fint pekar ut kärnan i det hela... Med den attityden kommer men inte så långt.

Yttrandefrihet råder i samhället men inte i min gästbok. Så resonerar nog alla som har en hemsida.

Klaga på då men men den attityden kommer ni inte att komma långt heller. Det spelar ingen roll om ni klagar på rapporteringen, projektet eller någonting annat. Det kommer inte att leda till någon positiv förändring, snarare en negativ.

Frågan är vad fan ni får ut utav att klaga hela tiden?

Resultatet utav eran obefogade kritik som ni har ventilerat i min gästbok (trots att jag har undanbett mig det) blir mindre rapportering och förmodligen stänger jag ned sidan utan att ni får information om hur det gick. Något som skulle kunna vara värdefullt för sådana som vill gemföra någoting liknande det här. Själv tycker jag att det är synd att några få (hoppas det) ska få sabbotera för alla. Men eftersom inga ställer sig upp och försvarar mig (visst det har varit några men inte alls så många som man skulle kunna önska sig) ser jag ingen anledning att driva en sida som min utan någon typ av ersättning (varken ekonomiskt, sponsor mässigt eller tacksamhet från besökarna).

Man talar alltid om att kunden alltid har rätt men det är en sanning med modifikation. Man borde fråga sig vilket ansvar har kunden för företagsklimatet.

Ett konkret exempel är när glesbyggdens lanthandlare slår igen för att ingen handlar hos honom / henne. Innan var det ett jävla gnäll för att priserna var lite högre (men det förstår man väll ändå att han / hon ska leva på det och kan inte pressa priserna lika mycket) och efter är det ett jävla gnäll för att han / hon slog igen. Gnäll leder sällan till förbättring, däremot konkreta insatser.
 
Mickael83; sa:
Frågan är vad fan ni får ut utav att klaga hela tiden?

Eftersom du uppenbarligen inte kan skilja på kritik och klagomål så vet jag ju inte om det är nån ide, men några tips:

1. ALLA rapporter är intressanta. Även rapporter om att ingen ny information inkommit. Det visar nämligen att man försökt, att det händer nåt.

2. Att prioritera de sponsorer som satsat mest gör att andra sponsorer avskräcks. Om den sponsor som satsat mest får en står logo och omnämnande på din hemsida, vad har då en mindre sponsor att vinna? Försök se det hela från sponsorernas sida, de skiter fullständigt i om du lyckas eller inte. För dem är exponeringen det viktigaste. (Annars är de inte sponsorer utan bidragsgivare.)

3. Du har såklart din fulla rätt att tycka vad du vill om vem du vill. MEN, det är inte alltid lämpligt att uttrycka sin åsikt öppet. Ibland är det bättre att vara "politiskt korrekt" och utöva lite dimplomati. Om jag t.ex. möter ett gäng skinheads på stan så ställer jag mig inte och skriker "Jävla rasistsvin" även om det nu skulle råka vara det som dyker upp i mitt huvud.

4. Att rabiat försvara sig mot sånt man tolkar som angrepp ger ett sken av att man är skyldig.
 
Lägg ner...

Föreslår att tråden läggs ner och vi övergår till att diskutera något mer intressant (och roligare) än Michaels framfart, tror inte någon misstycker...

Michael: Om du hade i stället för att ödsla kraft på att spy galla över allt och alla, ägnar dig åt planering inför nästa försök, så kommer det gå betydligt bättre ska du se. En glad cyklist trampar nog fasen så mycket mer energiskt än en som känner sig missförstådd av alla...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
Hennke Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
ekan93 Massor med frågor ang Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
verasiren Cykla Treriksröset - Smygehuk, med mig? Långcykling 8
jees889 Treriksröset - Smygehuk (Solo) Långcykling 1
JA64 treriksröset-smygehuk Långcykling 29
R.Sandin Projektarbete Treriksröset-Smygehuk Långcykling 4
the medic Treriksröset - Smygehuk på tandem Långcykling 3
AWG Treriksröset-->Smygehuk Långcykling 2
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk avslutat Långcykling 3
Stiffmeistern Treriksröset Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 0
jimpaw blandade frågor treriksröset -> smygehuk. Långcykling 9
Gunnar.o Smygehuk-Treriksröset Långcykling 0
lejnur Lämplig cykel för treriksröset-smygehuk Långcykling 12
nilsjohan Treriksröset-Smygehuk Långcykling 1
Mickael83 Sponsorer Treriksröset - Smygehuk Långcykling 25
avsl0912 Följ den 17-årige Andree från Treriksröset - Smygehuk Långcykling 8
Freddie treriksröset- smygehuk sommaren 2004 Långcykling 3
Willey Treriksröset - Smygehuk på cykel Långcykling 2
Rekordtid Treriksröset - Smygehuk? Långcykling 3
snöängeln Smygehuk-treriksröset Långcykling 1
krs Smygehuk - Treriksröset, hur lång tid tar det? Långcykling 10
Nikhi Nordkap & Treriksröset Långcykling 7
Kevin123 Treriksröset Långcykling 3
hellstrom-c Treriksröset eller Kiruna? Långcykling 4
Benny G Nordkap- Treriksröset Långcykling 19
JA64 treriksröset Långcykling 3
Polarnatt Cykel till Treriksröset Långcykling 3
vetlanda Två 17 åringar till treriksröset. Långcykling 13
jimpaw färdvis till treriksröset ? Långcykling 5
ecsrigu Treriksröset Långcykling 6
Har cyklat till Prag,Treriksröset,tvärs över USA Långcykling 0
Dantiberg Trerik - Smygehuk Långcykling 28
cocosnot Kiruna-Ystad (Smygehuk), redogörelse, lärdomar och funderingar Långcykling 8
AWG Jönköping -> Smygehuk Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.