Ny hjälmlag

OK,

vi förmodar att följande faror kan uppstâ under cykling:

- Fall med slag mot huvud
- Fall med slag/brott av leder och lemmar
- Fall med total eller partiell avskrapning av hud
- Fall, övriga

- Överfall av banditer, ungdomsgäng, galna práster och spirituella ledare, eller av dess kvinnliga fans.

Med tanke pà dessa faror verkar dagens smà ynkliga plasthjálmar och totalt desfaserade lagförslag helt otillräckliga.

Bättre dà att förekomma än att förekommas, och slà till pâ totalt skydd frân början. Passivt och aktivt självförsvar- och skydd vid cykling:

CYKEL-RIDDAR-UTRUSTNINGS-LAG NU!

Nedan bild pà mig sjálv pà parkeringsplatsen, i min egen cykel-riddar-utrustning, redo att àka till jobbet.

batlready2.jpg
 
Malindo; sa:
CYKEL-RIDDAR-UTRUSTNINGS-LAG NU!

Nedan bild pà mig sjálv pà parkeringsplatsen, i min egen cykel-riddar-utrustning, redo att àka till jobbet.
Schysst stingpinne, men ska den inte sitta på cykeln? Eller cyklar du jämt med den i handen om någon bildåre kommer för nära? "Repar du mig repar jag dig"....
 
Eller: Smarta killar (och tjejer) cyklar med hjälm, dumma utan... ;)

bush2.jpg

Raskesven; sa:
Tandskydd hade han också, G.W.B.

Bara hjälm, vad är det för fördomar mot tänder, käke och näsben? Halvmesyr till meslag, varför inte hela plåten...;)

x_promasksilver.jpg



Raskesven- som tycker att staten bör vara väldigt restriktiv vad gäller att reglera människors vardag.

Poängen är väl att de allra dummaste lyckas trots hjälm skrapa skallen...

Mossige Massflows-Masse: Som misstänkt, herr Quijote har alltså bytt sin Rosinante mot en stålhäst???

/ G
 
Stadan; sa:
Schysst stingpinne, men ska den inte sitta på cykeln? Eller cyklar du jämt med den i handen om någon bildåre kommer för nära? "Repar du mig repar jag dig"....

Nomalt sett brukar jag stingpinnen pà därför avsett vis, námligen att hàlla bilister pà behörigt avstând.

Vid cykling genom Smâland oich Afganistan har jag dock oftast pinnen beredd till aktivt sjálvförsvar.

Mossige massflow-Masse
 
bush2.jpg

Har ni inte tänkt på att utan cykelhjälm skulle cykeln kunnat få vara det evolutionens redskap till mänsklighetens fromma som Gud måste ha avsett den att vara...

Det kan väl inte vara en tillfällighet att mannen på bilden nästan dör i vad amerikanen brukar kalla "freak accidents" varannan vecka eller så, eller?

MVH

Rickard
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Neurokirurger kräver hjälmlag för alla. Långcykling 62

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.