Dekaltrimning

I vissa kretsar ger många klisterlappar från långlopp status. Så ta ett antal klistermärken, skrapa bort större delen av texten, klipp till dem i småbitar och klistra dem på ramen. Din delvis solbrända kropp bör kompletteras med solblekta, slitna cykelkläder (borde kunna fixas med klorin).
/Stina
...som börjar undra varför jag ska vara ute på landsvägarna inför vårens lopp...
 
Håkan K; sa:
mördarsnigel; sa:
En liten bit kartong som går mot ekrarna ger en illusion av motoriserad framfart. Placeboeffekten är maximal.
Jag har hört från säkra källor att Jan Ullrich kommer att använda den varianten i TdF. Lance Armstrong ska enligt ryktet överväga att använda en vidarutvecklad variant, med ett snöre fäst i kartongskivan. Snöret går upp till styret. Uppenbarligen kan man "gasa" mha snöret.

/Håkan

Man baxnar!
 
Alltså..

att köpa kolfiber grejjor och titandelar är inte att
"dekal-trimma" det är att trimma på riktigt, "cykelstina" har fattat det där, Det gäller ju att se så hardcore som möjligt ut utan att träna eller ruinera sig helt..själv har jag solat solarium i mina cykelbykor och hävdar nu att jag varit på träningsläger i sydeuropa hela vintern...
 
Kolfibertejp!

Tydligen kan man gradera upp sina lättmetallskomponenter genom att tejpa dem med kolfiberliknande tape. Tydligen ganska vanligt förekommande bland vissa wannabees.

När jag cyklade Fredrikshofs 40-milare i lördags fick jag frågan om det finns några GPSer i kolfiberskal?

Thure
 
Maxim

En Maxim dekal på bakre stänkskärmen ger både kraft och en känsla av att vara sponsrad när man touringcyklar spec när man cyklar Köping-Fagersta och hem (13,2mil) på ungefär 6h =)
 
Kolfiberliknande tejp

Min tanke var att men ska ”lura” sig själv, vad andra tycker i detta fall struntar jag i.

Så det där med kolfiberliknande tape verkar tilltalandeför mig. Men var finns det ? Har kollat på Clas Ohlson, Panduro, Biltema, Watski, Teknikmagasinet, Hobbex, 3M, Tesa, Söders RC hobby, Skåne Hobby och googlat 2 timmar.

Det närmaste jag kom var http://hem.passagen.se/kraniel/text6.html och att det nog heter kolfiberfilm. Så bilstylingsfirmor är nog där man ska leta.

Men den schackrutiga tejpen som jag nämnde i mitt startinlägg finns hos Hobbex under namnet Raggartejp.

/Per Brune
 
Som varande ickecyklis ser jag tre klara paralellspår hur man snabbt och ut ansträngning skulle placera sig som prospect för att komma in i cyklingsociteten.

1. Köp värstingutrustning begagnat- allt inkl. kläder, utrustning, medaljer...

2. Gå med i en cykelklubb där minst ett par elit- /proffsåkare tränar. Uttalande som -"när jag tränade med XXX" eller "jag fick ett tipps av min gode vän XXX" inger en viss respekt.(även om du bara fick vara med och laga punkteringar)

3. Profilera er genom olika internetforum(tex Utsidan) med frågor och diskussionstrådar i stil med "efter min senaste genomsaharacykling undrar jag nu över den mest kuperade cykelvägen mellan Västerås och Peking"

Hälsar Erik, som precis har köpt barnsadel till lilla dottern för att kunna cykla ner till snabbköpet med gamla damcykeln, en dag när solen skiner.
 
Re: Kolfiberliknande tejp

Brune; sa:
Min tanke var att men ska ”lura” sig själv, vad andra tycker i detta fall struntar jag i.
...
Men om du sedan under loppet blir tilltalad av en rookie med "Du som verkar så erfaren, vet du hur man bör lägg upp loppet..." - då stärks ditt ego. (Sedan gäller det att svara något smart också).

Berneflott; sa:
...
2. Gå med i en cykelklubb där minst ett par elit- /proffsåkare tränar. Uttalande som -"när jag tränade med XXX" eller "jag fick ett tipps av min gode vän XXX" inger en viss respekt.(även om du bara fick vara med och laga punkteringar)
...
Cyklade med cykelklubben Hymer här i Linköping förra våren och de pratade mycket om en Magnus som tävlade hit och dit. Jag frågade aldrig vilken Magnus de menade (turligt nog) utan fick läsa i tidningen senare om en viss Magnus Bäckström som hälsat på sin mamma i Linköping.
Så kan det gå!
/Stina
 
Bäckström=Bäckstedt?

cykelstina; sa:
Cyklade med cykelklubben Hymer här i Linköping förra våren och de pratade mycket om en Magnus som tävlade hit och dit. Jag frågade aldrig vilken Magnus de menade (turligt nog) utan fick läsa i tidningen senare om en viss Magnus Bäckström som hälsat på sin mamma i Linköping.
Så kan det gå!
Menar du möjligen Magnus Bäckstedt?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.