Nästa drömprojekt - Campa el Shimano?

Tänkte bara..

..visa vad du INTE ska skaffa.
iterasm.jpg

En skaplig svensk flopp.
:)
/BAX

(ja, jag har tråkigt på jobbet just nu)

Nähä! Det blev visst ingen bild. :(
Den skall föreställa en Itera, plastcykeln.
[Ändrat av BAX 2004-04-01 kl 11:11]
 
För övrigt kollade jag vad en Moots VaMoots-ram kostade. Drygt 2300 dollar enl Moots hemsa. Här i Tyskland säljs den för 3349 Euro. Siså
där 65% högre pris... Nä, en Moots är inget alternativ.

För övrigt berättade jag för en kompis (som började med MTB för ett år sen) om Moots i Steamboat Springs. Han blev något irriterad då han bott där under ett år utan att känna till företaget. Såna är dom, dom som åker haschplanka. De är ouppmärksamma på
vad omgivningen har att erbjuda.

/Håkan
 
REKLAM VARNING!
(funkar det bättre för dig Hälge?)
;)

VaMoots prisjamförelse:
USA = $2325
Tyskland = 3349 Euro
Sverige = 25750 SEK (cirkapris från din favoritbutik, inkl. moms)
 
Att importera själv (på ett lagligt sätt) från USA:

($2325 + $125 (frakt) x 1.047 (tull) x 1.25 (moms) x 7.6 (valutakursen) = 24 369:-

Om man köper enbart ramen betalar man 1381:- för möjligheten att köpa genom en lokalbutik med garanti som gäller här i landet osv.

Om man har för sig att utrusta cykeln i frågan med en Chris King styrlager, styrstam och sadelstolpe från Thomson och kankse en gaffel och/eller styre från Alpha-Q kan man räkna med att få hela paketet till ett billigare pris än man skulle betala om man hade importerat det själv på ett lagligt sätt.
 
Moots

Är inte han en svenskättling ?
Det var en artikel om Moots i Adventure cyclist för något år sedan.

J-O
 
Re: Klassisk cykel

Jolop; sa:
Varför inte en Rivendell, Richard Sachs, JP Wiegle eller inte en A Singer.

Det finns franska grejor fortfarnde.

min rivendell vid Siljan:

http://www.jolop.net/travel/siljan/riv_sr_03_bild2.htm

j-o

ps ylle tröjor av bra kvalite kliar inte, har använt sådana under dom 2 senaste åren. ds

Herregud, stänkskärmar! Varför tänkte vi inte på det Håkke???? Respect för dina ylletröjor, kliar inte ens när du svettas i uppförsbackarna?

/ G
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.