En bra långfärdscykel?

nillejohansson; sa:
Marin har stålramar.Sök på marin+cykel i googel eller nått.Har för mej att cykelnetto.com har dom,var själv inne på en sån för ett tag sen.

Jajjamen, har redan fått det tipset i denna tråd. (Inte lätt att hålla reda på alla inlägg i den här tråden...)

Tack för alla tips! Har verkligen lärt mig massor om cyklar och långfärdscykling tacke vare er! Nu börjar det dra ihop sig till att köpa cykel. Det blir verkligen spännande!

//Frida
 
Marin-cykeln!

Vill återigen tacka för alla tips jag har fått av folk här. Tack!

Den där Marin-hojjen är ju hur bra som helst! Jag har provcyklat den nu, och jag måste säga att jag är imponerad. Så här roligt har det ju aldrig varit att cykla förut! Stadig men ändå lättjobbad, bra bromsar, bra växlar... Att cykla på den känns ungefär som folk beskriver hur det är att köra sportbil, den svarar liksom direkt på vad man vill göra.

För övrigt trodde jag cykeln skulle väga mer än den gör, den har ju faktiskt stålram. Men den känns absolut inte tyngre än många aluminiumrams-MTBs jag provat på cykelaffärer.

SPD-pedaler och Shimano-skor var ju roligt också. Lite svårt att hitta rätt läge ibörjan bara, men det var ju skitkul att kunna cykla "hela varvet runt".

Jag tror att jag håller på att bli riktigt biten på detta!
 
Östersjön Runt

Hejsan alla.
Jag cyklade Östersjön Runt, 4500km på en gammal tävlingscykel från cresent (bockstyre). Inga problem alls. Komponenter hit och nya shimano-delar hit. Gamla cyklar är ofta välbyggda och sköna att cykla på.

God tur!

// Längtar efter nästa tur
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.