Vad saknar du på Utsidan?

clindh

Forumvärd
Nu har vi kört några månader sedan vi gjorde det stora ombygget av Utsidan. Vi har ju en hel del förslag på funktioner tidigare i forumet här, men jag tänkte ändå höra med er vad ni tycker är "prio ett" på nya funktioner, innehåll, struktur etc på Utsidan?

Vad skulle göra Utsidan ännu roligare/bättre/enklare att använda?

Några saker jag själv funderat på:
- rutter i kartan; ladda upp egna färdspår etc
- register över vandringsleder mm, med recension, kartvisning etc
- grupper; starta egna grupper med gemensam blogg, album mm - för polarna, klubben, expeditionen
- utrustningslistor; skapa flera olika, dela med sig
- tagga; sätta egna taggar på eget och andras material på sajten
- utökat och förbättrat företagsregister

Synpunkter på detta, eller egna förslag?

(Recensioner - ja det skall vi rycka upp, redan bestämt. Vi har ett antal bra kandidater som ansökt som tjänsten " biblotekarie till produktregistret", men det hamnade tyvärr på mitt bord att välja en så det har blivit lite liggande när jag är nere i kodgruvan.... Men det kommer.)
 
Senast ändrad:
Detta tål att tänkas på!
Spontant känns rutter i kartan; ladda upp egna färdspår, grupper; starta egna grupper med gemensam blogg, album mm som bra förslag.

Även utrustningslistor verkar roligt tycker jag som är prylgalen.

ps. vad menas med att "tagga" material? ds.
ps2. varje län borde kunna få en egen grupp, nu när östergötland, Sthlm och Småland har det. ds.
 
Senast ändrad:
Vad sägs om en vandringsleds-wiki, efter inspiration från sverigeföraren? (funkar givetvis även för andra aktiviteter)

Vad jag annars saknar mest på utsidan är faktiskt en fungerande FAQ på diverse forum (Skulle också med fördel kunna göras som en wiki)
 
Ja, en vandringwiki vore kul! (Som sagt, andra aktiviteter också; skridskowiki, paddlingwiki etc)

När man t ex söker telefonnumret till Vistasbåtarna så blir det gärna att man får söka efter gamla trådar i forumet. I en wiki skulle sånt stå med, och dessutom enkelt kunna ändras av alla.
 
Kartfunktionalitet!

Det jag verkligen saknar, och där jag kommer ihåg att önskelistan var lång var kartfunkis. GPX-uppladdning, nedladdning av punkter på kartan till GPX etc.. Jag är nog mest besviken på att det inte finns ngt sådant alls just nu. Jag tror att det kan vara en attraktiv funktion, titta på hur israpporteringsfunktionerna nu fungerar via skridskonätet!

I övrigt vill jag har bättre ikoner, skillnaden på läs och ickeläst forum är minimal, lite gult kludd bara... Fotosidan är mkt bättre på det!

/Andreas (som saknar den kompakta desigen från förr i tiden...)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...