Ta bort gamla medlemmar

Jo det är klart manska vara försiktig med att radera medlemar men upplys mig gärna varför ni låter medlemar med av den här typen ligga kvar i systemet:

Medlem sedan:
2000-07-14 13:17:53
Senast inloggad:
2000-07-14 13:19:17

Vedbörande har alltså haft nytta av sitt login i hela en minut och 24 sekunder för 7 år sedan?
Dessutom är det riktigt många av den sorten.
/Mattias
 

talthoff

Forumvärd
Läs andra inlägget i denna tråd.

Att man inte inloggad eller inte avgör ju inte hurvuda man vill vara medlem eller inte, om man ex. bara vill läsa på Utsidan så behöver man ju inte vara inloggad.

-Thomas
 
Jo men om man bara vill läsa är ju loginet meningslöst och går att ta bort, den här medlemmen har inte loggat in någon enstaka gång under 7år, inte skrivit några inlägg och jag har svårt att tro att om man gärna läser ert utskick på mailen samtidigt är så oengagerad så man inte besöker sidan och loggar in.
Vill man vara lite snällare kan man ju göra enligt förslaget ovan att mailledes varna dem om borttagning för om dom läser utskicket kommer dom ju läsa det mailet också.
Tack för ett bra forum och en bra site!
/Mattias
 

talthoff

Forumvärd
Då vänder jag på frågan, vad är problemet med att det finns medlemmar som inte loggat in på länge ? Är Utsidan en plats bara för dom som besöker sajten varje dag ?

Några har nämnt att man vid medlemssökning hittar g:a/inaktiva medlemmar, och det har Christer svarat på. Dvs. löses lätt genom att vid sökning kunna välja "aktiva inom X dagar/månader/år".

Då är det ju sök funktionen som är "felet", inte databasmängden ...


-Thomas
 
Jag är medlem sedan 1998 och mycket sporadiskt aktiv besökare, beroende på livet i övrigt, om jag har något att bidra med eller bara är ute efter info, eller om jag raderat cookies. Om jag skulle bli raderad för att jag inte loggat in på sajten, trots att jag besöker den regelbundet, skulle jag bli ganska förvånad. Även om jag blev varnad via mail innan så skulle det inte kännas så gästvänligt. Dessutom skulle jag väl få en ny varning efter en ny period av icke inloggat surfande. Nej, jag tycker det vore knepigt.

Om sök-funktionen förändras är ju det enda återstående "problemet" att blivande medlemmar fortfarande inte kan välja icke aktiva användares men ändå upptagna användarnamn. Vilket ju ändå inte känns som något stort problem, eller?
/Tjo
H
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.